کد خبر: ۶۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
با توجه به پهناوری کشور عزیزمان ایران و ترکیب قومیت‌های مختلف در سراسر کشور، عملکرد شبکه فروش یک شرکت بیمه در میزان سودآوری آن شرکت بسیار موثر می‌باشد.


چشم‌انداز بیمه سرمد با عنوان «هر ایرانی، یک بیمه‌نامه» ما را بر آن داشت که پای صحبتهای مدیران محترم استان‌ها بنشینیم تا از میزان شناخت مردم از خدمات بیمه‌ای در اقصی نقاط کشور با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و قومی آگاهی حاصل نموده و در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم در خصوص صنعت بیمه قدم برداریم.
بر همین اساس، به سراغ جناب آقای درویشی مدیریت محترم استان مازندران رفته‌ایم که عملکرد قابل قبولی را در مدت فعالیت از خود نشان داده‌اند؛ در ادامه شرح آن را می‌خوانید:

در سال 96، شعبه تحت مدیریت شما تا چه اندازه در مسیر چشم‌اندازهای تعیین شده، پیش رفته‌است؟
با توجه به پیش‌بینی پرتفوی یک ساله ابلاغی در دو بخش سهام‌داری و غیرسهام‌داری خوشبختانه با تلاش و همت همکاران خوبم در شعبه خزر و نمایندگان محترم و زحمتکش تحت سرپرستی و همچنین تعامل مناسب با بانک صادرات استان، در مجموع حدود 127 درصد از پرتفوی پیش‌بینی شده محقق شد.

چه موانعی را در مسیر تحقق اهداف شعبه پیش روی خود می‌بینید؟
با توجه به رقابت ناسالم و نرخ‌شکنی‌های غیرحرفه‌ای و نامتعارفی که امروزه از سوی شرکت‌های بیمه در استعلامات و مناقصات امورات بیمه‌ای ادارات، سازمان‌ها و کارخانجات شاهد هستیم، حضور در این بازار آشفته به صورت بی‌هدف و بدون اعمال مدیریت ریسک، به‌صرفه و صلاح شرکت نیست. بنابراین حضور گسترده در بازار خرد با توجه به تنوع و پراکندگی ریسک بیمه‌نامه‌های خرد و همچنین وفاداری نسبتا بالای مشتریان، هدف اصلی این شعبه برای جذب پرتفوی و کسب سهم مناسب از بازار استان قرار گرفته که با توجه به فعالیت حدود 40 نماینده حقیقی در سطح استان دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست. هرچند در این راه باید ابزار لازم در اختیار شبکه فروش قرار بگیرد که همان ارائه طرح‌های مناسب همراه با نرخ‌های قابل رقابت در رشته‌های بیمه‌ای و اعطای اختیارات بیشتر به شبکه فروش است. بدون شک در این زمینه نیازمند مساعدت مدیران محترم فنی در برخی رشته‌ها‌ هستیم.

در زمینه فروش بیمه‌های زندگی و فرهنگ‌سازی در این زمینه چه فعالیت‌هایی را پیگیری کرده‌اید؟
در زمینه فروش بیمه‌های زندگی با توجه به بازار بکر موجود در استان در حال مذاکره با تعدادی از فروشندگان حرفه‌ای این نوع بیمه‌نامه هستم تا با تشکیل تیم حرفه‌ای فروش در سطح استان بتوانیم فعالیت گسترده‌ای در این زمینه داشته باشیم که البته با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه‌گر فعال در فروش بیمه‌های زندگی در حال به‌روز رسانی طرح‌های بیمه‌ای خود هستند، پیشنهاد می‌شود این شرکت نیز نسبت به طراحی محصولات جدید و قابل رقابت و انحصاری اقدام کند.

برای حل چالش‌هایی که شما را از اهدافتان دور می‌کند چه برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اید؟ ستاد مرکزی چه گام‌هایی را می‌تواند برای حل این چالش‌ها بردارد؟
به نظر من با صبر و بردباری، تلاش و پشتکار مناسب، روحیه کاری بالا، تعامل مناسب با همکاران شعبه و شبکه فروش، جلب اعتماد مدیران فنی، صرف وقت کافی و مفید، مشکلات و چالش‌ها از پیش روی ما برداشته خواهد شد. در رابطه با حل چالش‌ها توسط ستاد همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، در دو زمینه بازار کلان و خرد با ریسک‌پذیری بیشتر و اعلام نرخ قابل رقابت و تهیه طرح‌های بیمه‌ای به روز می‌توان مهمترین کمک را به منظور رفع این مشکلات کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: