کد خبر: ۶۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
اثرات کمپلکس کافئین درجلوگیری از ریزش موی ارثی
آنچه که محققان طی سال‌های اخیر دریافته اند این است که میتوان با استفاده از ترکیباتی علمی جلوی ریزش مو را گرفت. در این تحقیقات که توسط بخش تحقیقات علمی دانشگاه فریدریش شیلر در شهر ینا و محققین کمپانی دکتر ولف درشهر بیلفلد آلمان صورت گرفته است، ترکیبی کشف شده که می‌تواند مستقیما با نفوذ درفولیکول مو انرا تقویت و از ریزش زودرس مو جلوگیری کند.
با ریزش مو خداحافظی کنید
ریزش مو یک رویداد روزانه است ، به طور میانگین روزانه ممکن است حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در هر فرد بریزد. یکی از نگرانی های عمده بسیاری از مردان ریزش های مداوم و دائمی مو است که منجر به طاسی میگردد وآن را ریزش ارثی موها می‌دانند.
اما آنچه که محققان طی سال‌های اخیر دریافته اند این است که میتوان با استفاده از ترکیباتی علمی جلوی ریزش مو را گرفت. در این تحقیقات که توسط بخش تحقیقات علمی دانشگاه فریدریش شیلر در شهر ینا و محققین کمپانی دکتر ولف درشهر بیلفلد آلمان صورت گرفته است، ترکیبی کشف شده که می‌تواند مستقیما با نفوذ درفولیکول مو انرا تقویت و از ریزش زودرس مو  جلوگیری کند.
در مرحله اول این تحقیقات ، تلاش های آزمایشگاهی بر روی نمونه ریشه های موی زنده در محیط کشت بافت حاکی از این مطلب بود که کمپلکس کافئین می تواند با نفوذ به فولیکول مو در مهار عامل اصلی ریزش ارثی مو یعنی هورمون مردانه تسترون موثر واقع شود که باعث افزایش فاز رشد موها شده و به بقای آنها منجر می گردد .
لازم به ذکر است فولیکول مو یک کیسه یا حفره ای از پوست است ، که در آن مو بطور منحصر به فرد وجود دارد. اصطلاح فولیکول از کلمه فولیس که یک لغت لاتین است گرفته شده و به معنای کیسه است. این یک ساختار پیچیده است که مسئول نسل فیبر مو و رشد مو است.
در مطالعات صورت گرفته چرخه رشد هر فولیکول مو حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشد و این مدت زمان ممکن است با توجه به محل مو متفاوت باشد.
بطور مثال برای موی ابرو تکمیل این چرخه حدودا ۱ سال و نیم تا ۲ سال بطول می انجامد. متخصصین معتقدند که عوامل ژنتیکی و هورمون ها علل اصلی در طاسی فرد می باشند.گفتنی است دانشمندان آلمانی در کمپانی دکتر ولف موفق شده‌اند تا با استفاده از کمپلکس کافیین فولیکول مو را تحت تاثیر قرار دهند و ریزش ارثی مو را با استفاده ازاین ترکیب که در شامپوها و دیگر محصولات خود دارند تا حدود بسیاری متوقف کنند.
آنچه بسیار اهمیت دارد این نکته است که فرمولاسیون ویژه و گلنیک این کمپانی آلمانی باعث گردیده در زمانی کوتاه این مواد موثره از سطح پوست سر عبور کرده و با حداکثر جذب وارد فولیکول موها شوند زیرا صرفا وجود کافئین در یک شوینده باعث جلوگیری از ریزش ارثی نمی گردد و می بایستی ناقل های اختصاصی که در فرمولاسیون محصول نهایی وجود دارند ضامن انتقال مواد موثره از سطح پوست سر به فولیکول مو باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: