کد خبر: ۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: این آمادگی را در وزارت جهاد کشاورزی داریم تا اراضی ملی و دولتی که در اختیار داریم را به سرمایه‌گذارانی که قابلیت احداث مناطق گردشگری و تفریحی در سواحل جنوب دارند واگذار کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛قباد افشار که به همراه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به بوشهر سفر کرده بود صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: به اتفاق معاون رئیس جمهور سفر دو روزه‌ای به سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و استان بوشهر داشتیم و هدف از سفر توسعه فعالیت‌های گردشگری در ساحل جنوب کشور خصوصا استان‌هایی مثل بوشهر بود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: احداث مناطق گردشگری باعث توسعه استان‌های جنوب کشور و جذب گردشگران در این مناطق از کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: ما دنبال این هستیم تا شهرک‌ها و دهکده‌های گردشگری و مناطقی را در جنوب کشور با کمک سازمان گردشگری انتخاب و به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

افشار اضافه کرد: ما این آمادگی را در وزارت جهاد کشاورزی داریم تا اراضی ملی و دولتی که در اختیار داریم به سرمایه‌گذارانی که قابلیت احداث مناطق گردشگری و تفریحی دارند واگذار کنیم.

وی افزود: این کار موجب کاهش کاربری‌ها و ساخت و سازها در بسیاری از مناطق شمال کشور خواهد شد و به نوعی تقاضاها را جهت می‌دهیم.

افشار خاطرنشان کرد: ما به دنبال این نیستیم تقاضای گردشگری مردم را حذف و یا از بین ببریم ولی می‌توانیم بخشی از آنها را از شمال به جنوب کشور و مناطق خارج از دشت‌های شالیزارها و اراضی ملی درجه یک جهت دهیم.

وی افزود: متاسفانه بخش عمده اراضی کشاورزی درجه یک و دو کشور که در مناطق شمال و یا خوش آب و هوا است در معرض تخریب و تهدید است.

افشار بیان داشت: امیدواریم با توسعه بیش از 2 هزار کیلومتر ساحل جنوب کشور از چابهار تا بوشهر زمینه رونق گردشگری ساحلی در این مناطق را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: