کد خبر: ۶۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
بعد از روزها افت قیمت در بورس تهران امروز فعالان بازار سرمایه شاهد روند افزایشی قیمت سهم‌ها در گروه‌هایی همچون خودرو و محصولات شیمیایی بودند.
بورس تهران دوباره سبزپوش شد
بعد از روزها افت قیمت در بورس تهران امروز فعالان بازار سرمایه شاهد روند افزایشی قیمت سهم‌ها در گروه‌هایی همچون خودرو و محصولات شیمیایی بودند.
امروز پس از حدود دو هفته بالاخره شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران به روند نزولی خاتمه داد و توانست بیش از ۵۰۰ واحد رشد را ثبت کند و وارد کانال ۱۰۸ هزار واحدی شود. همچنین شاخص کل هم‌وزن امروز با بیش از ۱۱۵ واحد رشد مواجه شد و تراز ۱۸ هزار و ۴۰۰ واحدی را رد کرد.
شاخص آزاد شناور نیز ۵۰۳ واحد رشد کرد و رقم ۱۱۷ هزار و ۱۶۷ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۹۶ و ۱۹۱۷ واحد رشد کردند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ارتباطات سیار ایران و پتروشیمی جم هر یک به ترتیب ۲۰۶، ۲۹ و ۲۷ واحد در رشد دماسنج بازار تاثیرگذار بودند. در طرف مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی هر یک به ترتیب ۲۹، ۱۶ و ۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص بازار داشتند.
امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد رشد قیمت اکثر سهم‌ها بودیم. در این گروه که از پرمعامله‌ترین گروه‌های بازار بود، ۱۴۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان دست به دست شد اما روند قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی عمدتا نوسان کمتر از ۲ درصد به سمت بالا یا پایین همراه بود. در عین حال در گروه  محصولات شیمیایی شاهد رشد قیمت بیشتر سهم‌ها بودیم. همچنین در گروه مخابرات، نمادهای شرکت‌ ارتباطات سیار، مخابرات ایران و صکوک اجاره رایتل و صکوک اجاره مخابرات با اندکی افزایش قیمت نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روبرو بودند.
در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند قیمت‌ها با شیب بسیار کمی صعودی بود همچنین در گروه نفت، کک و سوخت هسته‌ای معدود نمادهای باز، کمتر از نیم درصد رشد قیمت داشتند و یک نماد حدود یک درصد افت قیمت را تجربه کرد باقی نمادها در این گروه متوقف بودند.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۹۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۴ هزار و ۷۸۴ نوبت داد و ستد بود.
آیفکس نیز امروز با حدود سه واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۲۱۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۰۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات تا رقم ۱۹۳ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: