کد خبر: ۶۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته مشهد 11 تا 15 شهریور برگزار می شود و این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای کشور است که شکوه و تمدن ایران را متجلی خواهد کرد.
برگزاری نمایشگاه گردشگری مشهد 11 تا 15 شهریور

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، آیین رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور دکتر ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی، دکتر علیرضا دژبد مشاور معاونت گردشگری و مدیر رویداد گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور، دکتر جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران، مهندس علی عباس کمری مدیر گروه هتل های کوثر، مهندس حامد ایرانی مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس مجری نمایشگاه، دکتر مشیری مشاور موسسه فرهنگی اکو، حسینی مدیر هتل هویزه و جمعی دیگر از فعالان این صنعت چهارشنبه در سالن اجتماعات هتل هویزه تهران برگزار شد.
دکتر ابوالفضل مکرمی فر بیان کرد: نمایشگاه گردشگری امسال با سال های گذشته متفاوت خواهد بود چون در بخش تجهیزات هتلداری با نوآوری هایی مواجه هستیم. در بخش نمایشگاه صنایع دستی نیز از هنرمندانی دعوت کرده ایم که دارای مهر اصالت یونسکو هستند. همچنین روستاها و شهرهایی که از منظر صنایع دستی به عنوان شهر ملی تصویب شده اند در این نمایشگاه شرکت می کنند.مکرمی فر گفت: پیش بینی ما این است که در این نمایشگاه از ۲۰ کشور میهمان داشته باشیم. میزبانی از ۱۰ کشور در مرحله نهایی شدن است، اولویت ما کشورهای مسلمان و آسیای میانه است. دعوت از کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق، تاتارستان، عمان، هند، افغانستان و کویت قطعی شده است.
در ادامه دکتر علیرضا دژبد گفت در سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور موضوع رویدادها بسیار جدی درنظر گرفته شده و برنامه های زیادی برای داخل و خارج کشور و جشنواره ها داریم. همچنین تا پایان سال چندین نمایشگاه بزرگ در شهرهای مختلف برگزار می کنیم و با اجرای این برنامه ها رشد و بلوغ گردشگری ایران را شاهد خوایم بود.
در ادامه جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات صنعت هتلداری در کشور تولید می شود. ما انتظار داریم این تولیدات به صددرصد برسد. هتل های ما دارای تجهیزات خوبی هستند، فروشندگان این تجهیزات به دنبال ارائه محصولات خود هستند. برگزاری این نمایشگاه کمک می کند تا مدیران مراکز اقامتی و فروشندگان تجهیزات در کنار یکدیگر قرار گرفته و همکاری کنند.
وی گفت: قرار است در کنار این نمایشگاه، نشست ها و میزگردهای تخصصی ویژه مدیران هتل ها برگزار شود. جلسه اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران نیز در شهر مشهد برگزار خواهد شد. من معتقدم طی ۳۰ سال اخیر شهر مشهد همیشه در بحث ارتقای کیفیت خدمات و توسعه گردشگری و به روز رسانی دانش در مراکز اقامتی پرچمدار بوده است.
در ادامه مهندس علی عباس کمری نیز بیان کرد: ما در کنار جامعه هتلداران کشور به عنوان یک برند ارزشی افتخار میزبانی این برنامه و اسپانسری آن را خواهیم داشت.
مهندس حامد ایرانی نفر بعدی سخنران بود و گفت: شرکت ما معروف به برگزاری رویدادهای مهم از جمله نمایشگاه ها بوده که در این رویداد نیز این مهم به ما سپرده شده و این شرکت کیفیت را مدنظر قرار داده است. وی ادامه داد بخشهای مختلف مثل هتلداری، غذا، روزهای استانها و غیره برای این نمایشگاه برگزار می شود و حتی دوره های آموزش گردشگری در جهت توسعه فرهنگ گردشگری نیز در نظر گرفته شده است.
دکتر مشیری نیز گفت: موسسه فرهنگی اکو از 10 کشور تشکیل شده که به قطب خراسان رضوی نزدیک هستند و ما باید برای آنها شرایط حضور را محیا کنیم و امیدواریم بتوانیم از این رویداد نتایج و دستاوردهای محلی، منطقه ای و ملی خوبی داشته باشیم.
در پایان توسط مدعوین از پستر این نمایشگاه رونمایی شد.

برگزاری نمایشگاه گردشگری مشهد 11 تا 15 شهریور

نام:
ایمیل:
* نظر: