به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، محمدعلی بخشیزاده؛ معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اعلام این خبر گفت: بانکداری باز که یکی از گرایشهای جدید و رو به گسترش بانکداری در جهان است می تواند پاسخگوی نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه از طریق مشارکت بانک و سایر ذینفعان برای ارتقای خدمات بانکی در گسترهای از نوآوری باز باشد.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اشاره به تعدد نیازهای مشتریان بانک دی تصریح کرد: به دلیل تنوع گسترده نیازها و انتظارات متفاوت مشتریان حقیقی و حقوقی بانک، درخواست دریافت خدمات خاص بانکی فراتر از عملیات عمومی بانک به یک مطالبه اساسی برای مشتریان تبدیل شده است که مکانیزم بانکداری باز میتواند مهمترین اهرم بانک برای پاسخگویی به این نیازها باشد.
بخشی زاده در ادامه با اشاره به نیاز بانکها برای توسعه نرمافزارهای مختلف گفت: از انجایی که بانکها در تولید برنامهها نمیتوانند پاسخگوی تمامی سلایق و نیازهای روزافزون مشتریان خود باشند و باید از ظرفیتهای توسعهدهندگان خارج از بانک بهره بگیرند، بانکداری باز این بستر را برای توسعه دهندگان نرم افزار فراهم میآورد که با دسترسی به سرویسهای بانکی، ایده های خلاقانه خود را پیاده سازی و اجرا نمایند.
وی ادامه داد: با تحقق این امر علاوه بر تولید انواع مختلف برنامههای کاربردی بانکی مانند برنامه های موبایلی، اینترنت بانک، کیوسک و... توسط توسعهدهندگان بیرونی در عین رعایت مسائل امنیتی و اصول محرمانگی، امکان اتصال نرمافزارهای تجاری و مالی مانند سیستم حسابداری، حقوق و دستمزد و بورس کارگزینی به Core بانک فراهم میشود و تحولی شگرف در سرعت و دقت عملیات مالی ایجاد میشود.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک با تاکید به لزوم مهاجرت از بانکداری سنتی به بانکداری باز افزود: در رویکرد بانکداری بسته که تا پیش از این رایج بوده، محصولات بانکی محدود توسط خود بانکها توسعه یافته و ارائه شده است اما در رویکرد بانکداری باز که به سرعت در بانکداری دنیا در حال رواج است، بانکها تامینکننده بستر برای عملیات بانکی هستند و شرکتهای ثالث با استفاده از این بستر به صورت پویا به توسعه و ارائه محصولات متنوع میپردازند.