کد خبر: ۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
یک عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت که علیرغم اعلام نیاز وزارت ورزش و جوانان به بودجه پنج هزار میلیارد تومانی، در لایحه بودجه 94، هزار و شش میلیارد تومان بودجه برای امور تربیت بدنی اختصاص یافته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛اسماعیل جلیلی اظهار کرد: در لایحه بودجه 94 مبلغ هزار و شش میلیارد تومان برای امور تربیت بدنی و ورزش اختصاص یافته که اعتبار فدراسیون‌ها هم از همین محل تامین می‌شود.

وی افزود: البته مجلس در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (دائمی کردن برخی احکام بودجه) از محل عوارض دخانیات و نوشابه‌های گازدار نیز رقمی را به بخش ورزش اختصاص داد و همچنین مقرر کرد که یک درصد منابع دستگاه‌ها به ورزش عمومی اختصاص یابد. در این قانون تملک دارایی‌ها (طرح‌های عمرانی) استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی نیز به صورت جداگانه پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس خاطرنشان کرد: اینها مجموع پیش‌بینی‌هایی است که در لایحه بودجه و طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه صورت گرفته اما نکته مهم این است که چقدر از این درآمدها محقق می‌شود.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر آنچه در لایحه بودجه 94 و طرح اخیر پیش‌بینی شده محقق شود بخشی از مشکلات ورزش نیز قابل حل است و می‌توان به سال آینده که سال پرفشاری برای ورزش کشور است خوش‌بین بود البته قاعدتا باید به اندازه منابعی که در اختیار بخش ورزش قرار می‌گیرد از آن انتظار فعالیت داشت.

جلیلی در پایان اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان درخواست کرده بود پنج هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبار بخش ورزش در بودجه 94 پیش‌بینی شود تا بتواند تعهدات خود را انجام دهد اما تاکنون آنچه در لایحه بودجه آمده هزار و شش میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: