امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیئتمدیره بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی همکاران فناوری اطلاعات استانها گفت: این بانک در تمهید زیرساخت فناوری اطلاعات وضعیت خوبی دارد و در این حوزه باید دائماً در مسیر توسعه باشیم و باید مطابق استانداردهای روز نقش پیشرانه خود را به نحو مطلوبی ایفا نماییم.
وی با اشاره به اهمیت تغییر نقش همکاران فناوری اطلاعات در استانها از یک نیروی فنی به یک کارشناس نقشآفرین در حوزه کسبوکار بانکی گفت: امروزه همکاران فناوری باید مجهز و مسلط به دانش فناوری اطلاعات بانکی باشند تا بتوانند برای فروش خدمات نوین بانک با مشتریان مذاکره کنند و در مأموریتهای بانک در حوزه کسبوکار نقش موثری ایفا نمایند.
عصارزاده مأموریت بانک توسعهای را با مأموریت بانک تجاری متفاوت دانست و گفت: بهطورکلی حاصل کار یک بانک توسعهای بر تحقق اهداف و برنامههای توسعهای کشور و تقویت بنگاههای کوچک و متوسط نقش موثری دارد.
وی ساختار کارآمد، منسجم و بهرهور بانک را برای ایفای نقش توسعهای بانک الزامی دانست و نقش فناوری اطلاعات را در کاستن فاصله تصمیم تا اجرا در بانک را ضروری خواند.
در این جلسه همچنین علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: امروزه ویژگیهایی نظیر قابلیت اتکا، امنیت و حداکثر توانمندی جزء پیشفرضهای بانک است، پیشرفتهای فناوری اطلاعات باعث تحول در حوزه کسبوکار شده است و در نسل چهارم فناوری اطلاعات زیرساختهای بانک با زیرساختهای مشتری پیوند زده میشود و باعث استحکام رابطه بین بانک و مشتری میگردد.
گفتنی است در این جلسه رسول ارجمند مدیر امور منابع انسانی، ایرج شیخزاده رئیس مرکز آموزش و پژوهش و محمدرضا اکبری مدیرعامل شرکت سمات با حضور در نشست اختصاصی نکات مهمی را با حاضرین در جلسه در میان گذاشتند.