کد خبر: ۶۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
جشنواره فرهنگی عترت با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج و مدیر کل امور مدیران بانک مهر اقتصاد در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی اوسط رحیمی - مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج - در این مراسم با تاکید بر الگو گزینی از زندگی ائمه معصومین(ع) و بهره گیری از آموزه های قرآنی در زندگی گفت: خانواده هایی که اصل بندگی و اطاعت از خداوند متعال را اولویت نخست خود قرار دهند سعادتمند خواهند شد و فرزندانی صالح و مفید تحویل جامعه خواهند داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ابراز داشت: این پیوند آسمانی درس های بسیاری همچون معیار بودن تقوا، پرهیزکاری و ساده زیستی در خود دارد لذا با پیروی از سیره نبوی و انتخاب سبگ زندگی اسلامی می توان خانواده ها را در برابر بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مصون نگه داشت.
وی با بیان اینکه همسران وظیفه دارند تفاوت های یکدیگر را بدانند تا با آگاهی از این تفاوت ها و پذیرفتن آنها، مانع از آسیب دیدن بنیان خانواده شوند، گفت: همسران می توانند با تکریم، اخلاق نیک، احترام به حقوق یکدیگر و تربیت صحیح فرزندان بنیان خانواده را مستحکم تر سازند.
در ادامه، یدالله جعفری – مدیر کل امور مدیران بانک – نیز، همدلی، همراهی و فداکاری خانواده های همکاران را یکی از دلایل موفقیت بانک مهر اقتصاد دانست و ابراز داشت: بی شک فراهم بودن محیطی آرام، با نشاط و صمیمی در خانه نقش مهمی در موفقیت شغلی و ارتقاء عملکرد همکاران خواهد داشت.
جعفری با بیان اینکه خانواده هسته اولیه و سنگِ بنای جامعه اسلامی است، خاطر نشان کرد: بنیان یک خانواده سالم باید بر مبنای صمیمیت، محبت و سبک زندگی اسلامی نهاده شود.
وی تصریح کرد: در سال های نخست پیروزی انقلاب که کشور در شرایط جنگی قرار داشت خانواده ها با قناعت، محبت، تقید به سبک زندگی اسلامی و برخورداری از اندیشه های انقلابی و اسلامی، مستحکم و بانشاط به میدان آمدند و با تقدیم فرزندان خود صلح و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند و بسیاری از مشکلات را مرتفع نمودند لذا در این برهه از زمان نیز باید یک چنین رویکردی را در خانواده ها تقویت کنیم.
ایوب تابانی - رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی – نیز ضمن تقدیر و تشکر از سعی و تلاش همکاران و همراهی خانواده ها، گفت: همسران باید با احترام متقابل، صمیمیت و اخلاق پسندیده، فضای حاکم بر محیط زندگی را آکنده ار مهر و عطوفت نمایند و بسترهای لازم را برای پرورش و تربیت فرزندان سالم و صالح فراهم نمایند.
گفتنی این مراسم با برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی و سرگرمی ادامه داشت و در پایان از تلاشهای خواهران شاغل در زائرسرای مشهد و مدیر این زائر سرا تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: