کد خبر: ۶۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
دکتر بیژن صادق نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا در مراسم رو نمایی از نرم فزار جامع بیمه عمر گفت: مبنای تاسیس شرکت بیمه دانا بیمه های اشخاص بوده و بیمه تکمیلی یک برند است.
از نرم فزار جامع بیمه عمر بیمه دانا رونمایی شد

دکتر بیژن صادق در نشست خبری گفت:  بیمه تکمیلی درمان و شخص ثالث سهم عمده ای از سبد صنعت بیمه را به خود اختصاص داده اند که ۷۵ درصد خسارت ها در این دو رشته پرداخت می شود.
بر این اساس، در حوزه درمان، اعمال تغییرات تعرفه ای و محدودیت ها در طرح تحول سلامت، بیمه های بازرگانی تحت فشار قرار گرفته اند.
وی در ادامه به اهمیت نرم افزار جامع بیمه پرداخت و گفت: این نرم افزار در این صنعت طراحی و در پنج سال اخیر تلاش شده تا با بهره گیری از فناوری اطلاعات، ساختارها اصلاح کند. ابتدا برای بیمه های عمر پیاده سازی شده است زیرا در این رشته محاسبه ذخایر بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است. 
نرم افزار جامع صنعت بیمه که با صرف ۱۷ هزار نفر ساعت زمان و یکهزار میلیارد تومان هزینه طراحی شده است، رونمایی شد که به گفته طراحان آن، قابلیت استفاده آن برای همه رشته های صنعت بیمه وجود دارد.
صادق با بیان اینکه پرتفوی ما  از رشد ۳.۵ برابری  در ۶ سال گذشته برخوردار بوده است، گفت: بسیاری از بیمه گذاران عمده طرف قرارداد با ما را شرکت های دولتی تشکیل می دهند که مشکلاتی را در پرداخت حق بیمه های خود دارند اما از آنجا که بیش از ۲ دهه است بیمه گذار این شرکت هستند، در تعامل با یکدیگر این حق بیمه ها هرچند با تاخیر وصول می شود. 
وی با اعلام اینکه شرایط اقتصادی کشور بر صنعت بیمه نیز اثرگذار است، گفت: این موضوع در حوزه های عمرانی و رشته های مرتبط با آن از جمله بیمه های مسئولیت و مهندسی با توجه به کند شدن اجرای پروژه ها بیشتر نمود داشته و رشد حق بیمه در این رشته ها روند نزولی داشته است. 
صادق اظهار داشت: با این حال در حوزه بیمه عمر که ارتباط نزدیکی با بنیه اقتصادی خانوارها و بیمه شدگان دارد، شاهد رشد مطلوب این رشته بیمه ای هستیم. 
وی درباره بازدهی سود سهام این شرکت که بخشی از آن در اختیار سهام عدالت است نیز اظهار داشت: پیش بینی ما سود حدود ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای امسال است.
در ادامه حقیقتی مدیر بیمه های عمر بیمه دانا گفت: تا سال 1376 صدور بیمه عمر در بیمه دانا به صورت دستی انجام میشد اما از آن به بعد نسبت به تولید نرم افزار اقدام کردیم.
اکنون 600 هزار بیمه نامه عمر در بیمه دانا داریم و از سال 95 اقدام به راه اندازی این نرم افزار کردیم.
در ادامه هاشم زاده مدیر فن آوری اطلاعات بیمه دانا گفت:اولویت بیمه دانا فن آوری اطلاعات بوده است، شرکت تصمیم گرفت در راستای نو آوری در صنعت بیمه و بیمه دانا نرم  افزارجامع بیمه ای را طراحی کند.
یک چشم انداز در بیمه دانا تدوین شده است که یکی از آن طراحی نرم افزار جامع بیمه گری بوده است که اکنون به آن دست پیدا کرده ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: