کد خبر: ۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
سازمانهای امروزی بر یگانگی کارکنان و سازمان، تصمیم گیری، تفکر انتقادی، توجه به ارزش های والای انسانی، کارایی و اثربخشی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، بهبود کیفیت، عملکرد و توسعه سازمانی تمرکز دارند. بسیاری از مدیران در میان انواع سرمایه گذاری هایی که در جهت ارتقاء بهره وری و نهایتا توسعه اقتصادی و اجتماعی صورت می گیرد، توانمند ساختن نیروی انسانی به عنوان موثرترین عنصر دخیل در تحقق تلاش ها و یکی از مهمترین رکن پیشرفت شرکت ها به شمار می آورند.
آموزش و بهسازی منابع انسانی در صنعت بیمه

اهمیت آموزش به عنوان یک مزیت رقابتی بر همگان محرز و آشکار شده است. آموزش سازمانی نه فقط وظیفه یا اقدامی جانبی و فرعی، بلکه در زمره حساس  و اثربخش ترین فعالیت های شرکت های بیمه به شمار می آید. آموزش های سازمانی، راهبردی کلیدی در ایجاد و افزایش مهارت های کارکنان است و به عنوان ابزاری برای توسعه منابع انسانی است. شرکت های بزرگ، بخش قابل توجهی از سرمایه خود را همه ساله صرف آموزش نیروهای انسانی خود می کنند تا از این طریق کارها بهبود یافته و با کارآیی بیشتر و هزینه کمتری انجام شوند. با اجرای برنامه های آموزشی، کارکنان کم دانش و مهارت تبدیل به افراد با دانش و مهارت می شوند که برای تصدی مشاغل و پست های بالاتر سازمانی برای حال و آینده آماده می گردند. در این مسیر شرکت های بیمه باید خود را برای رویارویی با تحولات پرشتاب آماده کنند. منظور از این آمادگی، تنها آمادگی تکنولوژی و ابزاری نمی باشد بلکه می بایست کارکنان و نمایندگان یعنی سرمایه های اصلی خود را آماده نمایند. آموزش و بهسازی از فعالیت های ضروری و پیگیر برای تطبیق نیروی انسانی با شرایط متغیر سازمان و محیط است و آموزش ابزاری در دست مدیران ارشد سازمان در اداره سازمان و یاری رسان آن است. توسعه، پیشرفت و تکنولوژی ابزارهایی هستند که نیاز به نقش آموزش را بیش از بیش مهم و موثر نموده اند. آموزش یکی از راههای اصولی و منطقی هدایت تلاش های نیروی انسانی در سازمان است و باعث بکارگیری استعدادهای نهفته و به وجود آمدن حس انعطاف پذیری فکری لازم خواهد شد.

آموزش به دلایلی مانند: افزاش فزاینده علم، درخواستهای متنوع بیمه گذاران، پیچیدگی سازمان، تغییرات شدید در سازمان، تغییرات محیطی، نیاز به تخصص گرایی در شغل و … بسیار ضروری است. توجه به آموزش و بهسازی منابع انسانی سطح بهره وری نیروها را افزایش می دهد، کارایی و اثربخشی را افزون می نماید وقتی نیروها تحت آموزش قرار می گیرند هدف اصلی این آموزش برطرف شدن نیازهای شرکت، شغل و شاغل است. شرکت ها معمولا برای آموزش نیروهای انسانی خود و همچنین ایجاد یکنواختی بین آنها از برنامه آموزشی استفاده می کنند و این امر یک منبع بی پایان جهت صیقل دادن عقل، روح و پالایش انسانی در راستای کسب مدارج عالی است.

هادی اویارحسین

مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان
نام:
ایمیل:
* نظر: