کد خبر: ۶۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
عقب‌گرد ۲۴۰۸ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران با عقب‌گرد نماگرهای منتخب خود امروز شاهد اصلاح قیمت سهام در گروه‌ فلزات اساسی و پتروشیمی‌ بودند. بورس در گروه بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری و تک‌سهم‌های فرابورسی نیز شاهد تکاپوی بورس‌بازها برای کسب بازدهی بود.
فرمان ایست به بازار سرمایه
معامله‌گران بورس تهران با عقب‌گرد نماگرهای منتخب خود امروز شاهد اصلاح قیمت سهام در گروه‌ فلزات اساسی و پتروشیمی‌ بودند. بورس در گروه بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری و تک‌سهم‌های فرابورسی نیز شاهد تکاپوی بورس‌بازها برای کسب بازدهی بود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 25 شهریور ماه 97 با کاهش 2408 واحدی به رقم 155 هزار و 710 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 121 واحدی عدد 25 هزار و 855 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 2499 واحدی به رقم  165 هزار و 910 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2145 واحدی به رقم 115 هزار و 136 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 3017 واحدی عدد  308 هزار و 80 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش با 10 واحدی بر روی رقم یک هزار و 794 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم با 95 واحد ، بانک ملت و بانک تجارت هریک با 45 واحد و ایران خودرو با 41 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 379 واحد،هلدینگ خلیج فارس با 293 واحد و ملی مس ایران با 201 واحد  کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد و 202 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 4 میلیارد و 962 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 266 و 355 نوبت داد و ستد بود.
براساس این گزارش،‌ امروز بورس تهران در حالی کار خود را با اصلاح قیمت سهام در گروه‌های پیشرو شامل فلزات اساسی، پتروشیمی و هلدینگ‌های وابسته به آنها آغاز کرد که در گروه بانکها هم‌زمان با اعلام خبرهایی مبنی بر احتمال افزایش نرخ سودسپرده بانکی در کنار گزارش آمارهای منتخب اقتصادی کشور در تیرماه امسال از سوی بانک مرکزی با اقبال خریداران سهام و شکل‌گیری صف خریدهای پایدار روبه‌رو بود، این در حالی است که مطابق با گزارش بانک مرکزی، افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در تیرماه امسال به بیش از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.
در عین حال بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی که در پایان سال گذشته معادل با ۵۳ هزار میلیارد تومان بوده، طی تیرماه امسال با رشد ۱۸ درصدی به رقم ۶۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این موضوع بدهی بانکها به بانک مرکزی یکی از عوامل اصلی رشد پایه پولی و در نهایت افزایش تورم در کشور است.
در عین حال امروز معامله‌گران بورس تهران درحالی شاهد تقویت ارزش معاملات روزانه سهام هم‌زمان با تکاپوی برخی معامله‌گران برای جمع‌آوری سهم‌های ارزنده در دامنه نوسان نزولی قیمت‌ها بوده‌اند که گروه‌های کوچک فرابورسی در کنار شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری با توجه به در پیش بودن مجامع عادی سالیانه اغلب این سرمایه‌گذاری‌ها، در کانون توجه بورس‌بازها قرار داشتند.
در این بین گروه دارویی و تک‌سهم‌های سیمانی نیز در تیررس معامله‌گران نوسان گیر بازار قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد بازار سهام هم‌زمان با تعطیلات تقویمی پیش رو، همچنان با روند اصلاح قیمت‌ها در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) باشد، هر چند که قدرت نقدینگی جابجا شده در بازار می‌تواند دوباره روند متعادل معاملات را برای عرضه و تقاضا فراهم کند.


برچسب ها: بورس ، شاخص کل بورس ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر: