کد خبر: ۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: 3 میلیارد تومان تسهیلات زیر 10 درصد سود در یکی از قراردادهایی که با مازندران داشتیم برای رونق صنایع‌دستی به این استان اختصاص دادیم.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛بهمن نامورمطلق در جمع خبرنگاران گفت: بازدیدی در کارگاه‌های صنایع‌دستی در ساری و کیاسر داشتم که عمده آنها مشکل مکان داشتند و دوم آنکه طراحی‌های آنها خوب نیست و باید کارشناسانی بر روی طراحی، رنگ و مواد اولیه کار کنند.
 
وی افزود: انتظار من از استان مازندران بیش از این است و پیشرفت این استان در توسعه صنایع‌دستی کند است و امیدواریم با راه‌اندازی کارگروه بتوانیم صنایع‌دستی مازندران را به نقطه قوت خود برسانیم.
 
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: اعتبارات ما زیاد نیست و ما نمی‌توانیم در نمایشگاه‌های دنیا شرکت کنیم و مقرر کردیم که با شراکت بخش خصوصی بتوانیم در نمایشگاه‌های بیشتری حضور پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: ما می‌خواهیم هنرمندان و تجاری که زبان و بازارشناسی بدانند و بتوانند ارتباط برقرار کنند را به این نمایشگاه‌ها ببریم.
 
نامور اظهار کرد: مهر اصالت یونسکو یک تغییر ساختاری پیدا کرده و اکنون سازمان جهانی صنایع‌دستی تأیید اصالت صنایع‌دستی را انجام می‌دهد و در غرب آسیا 6 مورد از صنایع‌دستی مهر اصالت خورده که سه صنایع‌دستی از ایران بوده است.
 
وی افزود: خبر خوش ما به هنرمندان صنایع‌دستی مازندران راه‌اندازی کارگروه‌هاست تا با بررسی و تحلیل بتوانند وضعیت صنایع‌دستی استان را به نحو مطلوب تغییر بدهند.
 
نامور گفت: 3 میلیارد تومان تسهیلات زیر 10 درصد سود در یکی از قراردادهایی که با مازندران داشتیم برای رونق صنایع‌دستی به این استان اختصاص دادیم.
 
وی افزود: سهم صنایع‌دستی در تولید ناخالص ملی تک رقمی و بین 2 تا 5 درصد است که باید ظرفیتمان را افزایش دهیم.
 
نامور اظهار کرد: در گذر زمان برخی رشته‌های صنایع‌دستی منسوخ و برخی احیا می شود و این انگاره ذهنی که باید هر نوع صنایع‌دستی را احیا کنیم اشتباه است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش هزینه تولید باید تجهیزاتمان را نوسازی و قیمت مواد اولیه آن را کاهش دهیم.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: