کد خبر: ۶۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام :
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: از بین ۱۱۰ مدرسه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسند ۲۵ مدرسه به نام شهدای حادثه تروریستی اهواز نام‌گذاری خواهند شد.
۲۵ مدرسه ساخته شده در خوزستان به نام شهدای تروریستی حادثه اهواز نام‌گذاری می‌شوند

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مراسم آیین بهره‌برداری از 110 مدرسه احداث شده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان و همچنین حادثه تروریستی اهواز، اظهار داشت: اکنون در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان قرار داریم که این موضوع با حادثه تروریستی اهواز یک فصل مشترک را رقم زده است که وجه مشترک این حوادث موضوع عاشورا است.

وی افزود: فرهنگ عاشورایی در کشور ما حاکم است و نظام استکبار نیز با کشوری که فرهنگ عاشورایی در آن جریان دارد دشمنی می‌کند و دشمن یک روز با جنگ تحمیلی و روز دیگر با پهن کردن اساس تفرقه و تجزیه‌طلبی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است. 

مخبر تصریح کرد: در حال حاضر نیز نظام استکباری تمام تلاش خود را برای راه‌ انداختن یک جنگ اقتصادی تمام عیار به کار گرفته است اما ما نباید فراموش کنیم که در سال‌های جنگ تحمیلی توانستیم جنگ را به خوبی مدیریت کنیم و پس از آن تمام توطئه‌های دشمن را با یک مدیریت صحیح خنثی کردیم و نشان دادیم که هر جا فرهنگ عاشورایی وجود داشته باشد می‌توان با ظلم و ستیز مبارزه کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خاطرنشان کرد: با استفاده از فرهنگ عاشورایی امروز نیز تقابل با این جنگ اقتصادی بهتر انجام خواهد شد و باید به یاد داشته باشیم که در زمان جنگ تحمیلی امکانات نظامی و اداری ما منسجم نبود و متأسفانه زیرساخت‌های ما امکان تقابل کافی با دشمن را نداشت اما جوانان ما با روحیه عاشورایی و از خودگذشتگی توانستند پیروز جنگ باشند.

وی خطاب به افرادی که به دنبال مأیوس کردن مردم هستند و همواره دستاوردهای نظام اسلامی را کوچک جلوه می‌دهند اظهار داشت: امروزه بدون نظام جمهوری اسلامی هیچ کشوری در منطقه قادر به تصمیم‌گیری نخواهد بود و اقتدار جمهوری اسلامی به حدی افزایش یافته است که وقتی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل صحبت می‌کند مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد و حال باید گفت این اقتدار را چه کسی شکسته است.

مخبر خاطرنشان کرد: در سال 1356 جمعیت کشور ما حدود 30 میلیون نفر بود و در آن دوران ما 6 میلیون بشکه نفت استخراج می‌کردیم و 5 میلیون آن را می‌فروختیم و با این اوصاف بانک جهانی اعلام کرد که 46 درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق قرار دارند که این موضوع نشان می‌داد 14.5 میلیون نفر زیر خط فقر هستند. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: امروز جمعیت کشور به 85 میلیون نفر رسیده است و فروش نفت ما نیز به 2 میلیون بشکه می‌رسد و طبق اعلام بانک جهانی 9.5 درصد مردم ما کمتر از 7 میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند که این موضوع نشان‌دهنده کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی از هزار کودک متولد شده 120 نفر جان خود را از دست می‌دادند که در مناطق محروم این رقم به 500 نفر می‌رسید. در آن دوران 68 درصد جمعیت بزرگسال کشور بی‌سواد بودند و 60 درصد کودکان نمی‌توانستند دوران ابتدایی را به اتمام برسانند.

مخبر با بیان اینکه 30 درصد واجدین شرایط قبل از دوران انقلاب اسلامی توانایی حضور در دانشگاه‌ها را نداشتند توضیح داد: در حال حاضر تقریباً اکثر جوانان ما قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها هستند. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در آن دوران از هر 90 نفر تنها یک نفر توانایی خرید خودرو را داشت اما امروزه وضعیت به گونه‌ای بهتر تغییر کرده است. 

وی بزرگترین معضل امروزه کشور را موضوع بیکاری دانست و عنوان کرد: یک بسیج عمومی و جدی برای ریشه‌کن کردن بحث بیکاری لازم است ما باید اقتصاد را به دست مردم بدهیم و در ستاد اجرایی نیز هر جا ما کار را به دست مردم سپردیم شاهد پیشرفت بودیم.

مخبر افزود: ما در ستاد اجرایی این آمادگی را داریم که تمام کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و با تلاش‌های صورت گرفته امروزه بیش از 500 هزار نفر سهامدار داریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: اشتغال محور توسعه کشور است که اگر وضعیت اقتصادی مردم خوب باشد خودشان برای آبادانی کشور دست به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ستاد اجرایی محور اصلی کار ما موضوع اشتغال است، توضیح داد: ما روزانه گزارش‌های ایجاد اشتغال را از سراسر کشور دریافت می‌کنیم و مکانیسم‌های مختلفی در این زمینه تهیه و تدوین شده است.


مخبر گفت: ایجاد مؤسسات دانش‌بنیان یکی از اقدامات ما برای ایجاد اشتغال بوده است و امروزه این مؤسسات به عنوان محورهای پشتیبانی دانشگاه‌ها عمل می‌کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خاطرنشان کرد: توسط ستاد اجرایی تاکنون 400 هزار شغل در مناطق محروم سراسر کشور ایجاد شده است و این نهضت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به سایر خدمات ارائه شده توسط ستاد اجرایی به مردم و همچنین مناطق محروم توضیح داد: کمک به شنوایی کودکان، توزیع جهیزیه و لوازم‌التحریر داخلی از جمله این خدمات به شمار می‌رود.

مخبر افزود: امروز در ستاد اجرایی هیچ کاری به جز رفع محرومیت صورت نمی‌گیرد و با برنامه‌ریزی که انجام دادیم ما در حال حاضر هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداریم و کارهایی که در مناطق محروم صورت گرفته با روحیه غیرماندگاری انجام شده و تمام درآمدها نیز در خدمت کمک به محرومین صرف شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پایان گفت: از بین ۱۱۰ مدرسه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید ۲۵ مدرسه به نام شهدای حادثه تروریستی اهواز نام‌گذاری خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، آخرین سخنران این مراسم بود که وی نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه قیام امام حسین(ع) و ماه محرم گفت: همه مردم جمهوری اسلامی ایران از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان ارادتمندان ساحت مقدس اباعبدالله(ع) هستیم و این سرمایه بزرگی است که قابل مقایسه با چیزی نیست.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی افزود: شما در این ستاد کار بزرگی را شروع کرده‌اید که مدرسه‌سازی بخشی از آن بود. مدرسه است که باید بزرگان علم و دانش را تربیت کند و این خدمت بزرگی است و قطعاً حرکت شما حرکتی الهی بوده و مورد رضایت امام زمان(عج) است و امیدوارم این خدمات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: اخیراً جمله‌ای از یک کشیش غربی خواندم که گفته بود اگر می‌خواهید اسلام را از شیعیان بگیرید  فقط کافی است تا محرم را از آنها بگیرید، از این جهت محرم برای شیعیان بسیار جایگاه بزرگ و عظیمی دارد و بر همین اساس بود که امسال شاهد بودیم که حتی در شرایط اقتصادی کنونی کشور توجه مردم به عزاداری‌های ماه محرم پر رنگ‌تر و پرشورتر از سال‌های قبل بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: