کد خبر: ۶۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
در جریان معاملات امروز پنجشنبه ۲۶ مهرماه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و310 هزار تومان رسید تا سکه همچنان روی سراشیب سقوط به سمت ارزان تر شدن برود.
سقوط قیمت سکه تا کجا ادامه دارد؟
در جریان معاملات امروز(پنجشنبه ۲۶مهرماه) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و 310 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۱۱۱ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۶۱هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۷۱ هزار تومان خرید و فروش شد.
در همین رابطه رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران با بیان اینکه امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید چهار میلیون و ۳۱۰ هزار تومان معامله شد از کاهش  قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته خبر داد.
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران درباره وضعیت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: کاهش قیمت ارز موجب کاهش قیمت طلا و سکه شده است.
به گفته او در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه‌۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۷۰ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۰ هزار تومان است.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۲۳دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰۷هزار و ۹۰۰تومان است.
به عقیده کشتی‌آرای عامل روانی باعث اشباع نیازهای التهابی بازار شده است و خریداران و فروشندگان، خریدها و فروش‌های خود را انجام داده‌اند. به نوعی همه منتظر اتفاقات آینده هستند و در چنین شرایطی اصولا کسی دادوستد نمی‌کند.
محمد کشتی‌آرای در مورد فضای حاکم بر بازار سکه و طلا گفت: بازار آرام و تقریبا باثبات بود، همچنین سطح دادوستدها کاهش پیدا کرده است و به نوعی فضای بلاتکلیفی و اصطلاحا فضای خوف و رجاء در جامعه حاکم است. از همین روی قیمت سکه تمام طرح جدید با کاهش مواجه شده است.
وی ادامه داد: فعلا در بازار خریدار و فروشنده‌ای وجود ندارد و بازار به سمت واقعی شدن حرکت می‌کند. در واقع عامل روانی باعث اشباع نیازهای التهابی بازار شده است و خریداران و فروشندگان، خریدها و فروش‌های خود را انجام داده‌اند. به نوعی همه منتظر اتفاقات آینده هستند و در چنین شرایطی اصولا کسی دادوستد نمی‌کند.
کشتی‌آرای درباره وضعیت تولیدکنندگان این صنف گفت: از ابتدای سال 1397 تقریبا 20 درصد واحدها به دلیل کاهش مصرف و قدرت خرید مصرف‌‌کنندگان تعطیل شده‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار