کد خبر: ۶۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
آخرین خبرها از بازار خودرو
گزارش امروز بازار خودرو حکایت از نوسان قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار دارد. نوسانی که متاثر از اجرای طرح های گسترده پیش فروش توسط ایران خودرو و سایپا است و سبب شده خودروهای ارایه شده در این پیش فروش ها با کاهش قیمت و مابقی به صورت نامحسوسی گران تر شوند.
قیمت خودرو به سمت گرانی می پیچد یا ارزانی؟!
گزارش امروز بازار خودرو حکایت از نوسان قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار دارد.  نوسانی که متاثر از اجرای طرح های گسترده پیش فروش توسط ایران خودرو و سایپا است و سبب شده خودروهای ارایه شده در این پیش فروش ها با کاهش قیمت و مابقی به صورت نامحسوسی گران تر شوند.
به گزارش تجارت آنلاین، در بازار خودرو این روزها نوعی رکود ناشی از سردرگمی خریداران و فروشندگان سبب شده تا آرامشی کوتاه مدت در بازار حاکم شود و قیمت ها جز در مواردی محدود تغییر آن چنانی نداشته باشند. اجرای طرحهای گسترده پیش فروش از یک سود بازار را با افزایش عرضه مواجه کرده و از سوی دیگر شرایط ویژه سیاسی و جو روانی که احتمال گران شدن قیمت خودرو را نوید می دهد به تقاضای کاذب برای خرید خودرو از سوی دلالان دامن زده است. این حالت سبب شده تا بازار خودرو به صورت ظاهری هم که شده آرام باشد.  این آرامش را باید ناشی از اطلاعیه ایدرو دانست که بعد از یک مصاحبه جنجالی تاکید کرده است خودرو فعلا گران تر نمی شود.
در اطلاعیه ایدرو با بیان اینکه خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت ندارند آمده است: با توجه به اینکه برخی برداشت های غیر واقعی مبنی بر گران شدن خودرو از گفتگوی دیروز معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو صورت پذیرفته است به اطلاع می رساند چنانچه در این گفتگو به صراحت بیان شده خودروسازان مجوز و حق افزایش قیمت را ندارند.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع(ایدرو)  تاکید کرد: "بدیهی است ارایه پیشنهاد اصلاح قیمت از سوی خودروسازان به مراجع ذیربط از قبیل سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار ؛ضرورتا به مفهوم پذیرش آن درخواست نخواهد بود و ارایه پیشنهاد و تقاضای بررسی کارشناسی از سوی بسیاری از  صنوف تولیدی به این مراجع به طور مستمر انجام می گیرد و منحصر به صنعت  خودرو نمی باشد.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع(ایدرو)، چنانچه در گفتگوهای اخیر رییس محترم سازمان مکرراً تصریح شده؛ معتقد است قیمت های فعلی بازار آزاد خودرو غیرواقعی، کاذب و ناشی از التهاب های روانی ماه های اخیر است و ضرورت دارد قیمت ها تا سطح منطقی شدن برای مصرف کنندگان محترم کاهش یاید.
در پایان این اطلاعیه تصریح شده است: بدیهی است این سازمان تمام توان خود را برای جلوگیری از سوداگری و التهاب آفرینی به منظور افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار آزاد به کار خواهد بست."
فعالان بازار معتقدند این اطلاعیه تا چند روزی قیمت ها را در بازار ثابت نگه خواهد داشت و همه در بازار خودرو چشم به نوسانات احتمالی نرخ ارز و تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت خودرو دارند.
از همه این احتمالات که بگذریم در بازار امروز معاملات خرید و فروش خودرو  پژو پارس با کاهش 1 میلیون تومانی با قیمت 65 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت 68 میلیون و 500 هزار تومان و سمندال‌ایکس با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت53 میلیون تومان فروخته می‌شود.
پژو207 اتوماتیک با کاهش یک میلیون تومانی با قیمت 105 میلیون تومان، پژو206 تیپ 2 با قیمت 60 میلیون تومان، پژو405 GLX با قیمت50 میلیون تومان و پژو206 صندوق‌دار هم با قیمت 69 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز به‌شرح زیر است:

قیمت خودرو به سمت گرانی می پیچد یا ارزانی؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار