کد خبر: ۶۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
فاطمه ذوالقدر
نماينده تهران در مجلس

سفر میلیونی زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین، نشانه حیات و بالندگی نهضت بزرگ عاشورا و فرصتی بی نظیر برای محبين اهل البيت سلام الله عليهما، جهت معرفی این نهضت و حماسه بزرگ به جهانیان است. پیاده روي زائران و عشاق ثارالله در ایام اربعین، از نجف به کربلا و خدمت به آنها که هر سال با شور ، اشتیاق و شكوه و عظمت بیشتری انجام میشود، خالق صحنه هاي بسیار زیبایی است که در هیچ نقطه از دنیا نمیتوان مانند آن را یافت راهپیمایی عظیم اربعین به منزله سرمایۀ اجتماعی در تحقق وحدت آزادگان و شيفتگان حسيني در راستای خودآگاهی دینی است، زیرا درک حقیقی حضور در راهپیمایی اربعین حسینی موجب تقویت تعاملات و مناسبات دو ملت عاشق خاندان عصمت و طهارت می شود. از این رو راهپیمایی اربعین حسینی نمایش ارزش های آرمانی و اعتقادی مشترک با سایر مؤمنان را نیز به همراه دارد و روح جمع‌گرایی و نفی فردگرایی را ارتقا می‌بخشد. نهضت حضرت امام حسین علیه السلام بر مبنای اسلام ناب محمدي (ص) و اصول و ارزش های اسلامی شکل گرفت،آیین اربعین، از واقعه‌ای تاریخی که آینده‌شناسی جهانی را با مولفۀ ظلم ستیزی به منصۀ ظهور می‌رساند، الگو گرفته است.پیاده روی عظيم اربعین بزرگترین گردهمایی است که به اعتراف دوست و دشمن در دنیا بی نظیر است. مردم در راهپيمايي اربعین به دنبال نام و نشان برای خود نیستند. از هر گروه و جایگاهی در جامعه با اشتیاق به سوی این همایش بزرگ سرازیر می شوند. امام حسین(ع) عظمتی دارند که همه اقشار از زن و مرد، پیر و جوان، به عشق آن حضرت در اين حركت بزرگ شركت مي كند. این حرکت به جهت دلبستگی به امام حسین(ع) انجام می شود، اين حضور توام با شور و شعور ميليوني، جهانيان را در عصر حاضر بيش از پيش با فرهنگ و معارف حسینی آشنا مي كند .
لذا اشتیاق مردم و حضور هرساله ایشان در این سفر، باید موجب همبستگی بیشتر مسئولین برای برنامه ریزی هرچه بهتر باشد تا هرسال نسبت به قبل شاهد بروز مشکلات کمتری باشیم و خدشه ای بر حض معنوی زائرین در حال و هوای اربعین وارد نشود. زائران اربعین با وجود همه تهدیدها و مشکلات، هر ساله به کربلای معلی مشرف می‌شوند و مسئولین نیز با اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم در برگزاری باشکوه تر آن اهتمام می ورزند.
با تدبیر و تمهید بیشتر ، مشکلاتی چون تاخیر در صدور ویزا ، عدم تامین مناسب ارز، بعضا مشکلاتی در حمل و نقل و جابجایی زوار و... که به نظر می رسد مسئولین حج و زیارت و به خصوص ستاد اربعین، نیز واقف به آن هستند، قابل حل و رفع شدنی است. انشاءالله با همراهي و همكاري و هماهنگي مسئولين و با برنامه ریزی دقیق تر،سال به سال شاهد برگزاري هرچه بهتر و با عظمت تر اين رزمايش همبستگي بزرگ باشيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار