کد خبر: ۶۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
فوتون ساوانا ۳۷۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد
خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا با قیمت 374 میلیون تومانی تولید و روانه بازار شد. از امکانات و تجهیزات این خودرو می‌توان به استارت کلیدی، ورود بدون کلید، نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، سیستم روشنایی روز موسوم به دی‌لایت، چراغ‌های جلو هالوژنی، سیستم ایمنی اعم از ABS،DAC،ESP، سان روف، کیسه هوای راننده و سرنشین و کیسه هوای پرده‌ای و کروز کنترل اشاره کرد.
ورود شاسی‌بلند
خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا با سرمایه‌گذاری ۳۵میلیون دلاری تولید و روانه بازار شد.
فوتون ساوانا از یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ شده ۴ سیلندر با فن‌آوری پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد و توانایی تولید حداکثر قدرت ۲۱۴ اسب بخار را دارد. این شاسی بلند با یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان عرضه می‌شود و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ با مصرف سوخت کمتر از ۱۰ لیتر است. این خودرو، یک شاسی بلند چهارچرخ متحرک محسوب شده و ظرفیت سرنشینان آن هفت نفر است.
از دیگر امکانات و تجهیزات این خودرو می‌توان به استارت کلیدی، ورود بدون کلید، نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، سیستم روشنایی روز موسوم به دی‌لایت، چراغ‌های جلو هالوژنی، سیستم ایمنی اعم از ABS،DAC،ESP، سان روف، کیسه هوای راننده و سرنشین و کیسه هوای پرده‌ای و کروز کنترل اشاره کرد.
فوتون ساوانا با این مشخصات فنی تبدیل به یکی از قوی‌ترین خودروهای تولید داخل کشور شده و با پشت سر گذاشتن آزمایش‌ها و تست‌های مربوطه، مجوز شماره‌گذاری را دریافت کرده است. البته قابلیت‌های خارج جاده‌ای فوتون ساوانا می‌تواند آن را به نسبت دیگر رقبا، کاملا متمایز کند.
فوتون ساوانا ۳۷۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که برای مشتریان سری اول ۱۰ میلیون تومان تخفیف مدیریتی همراه با عودت مابه التفاوت نرخ ارزی به مبلغ حدود ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان لحاظ شده که البته سود مشارکت و دیرکرد نیز به مشتریان این مرحله تعلق گرفته و جزو کسورات قیمت قرار گرفته است.
ساوانا در حالی امسال 374 میلیون تومان قیمت گذاری شده که یکسال قبل تا پیش از موج گرانی دلار طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود خودرو ساوانا براساس سطح آپشن با قیمتی بین 135 تا 160 میلیون تومان وارد بازار ایران شده و در مدل اتوماتیک ساوانا در 2 تیپ استاندارد و لاکچری پیش‌فروش شود.
بنابر اعلام عظیم خودرو با توجه به شرایط کشور و نیاز بازار، توان افزایش تولید و رسیدن به ۲ تا ۳ هزار دستگاه در سال برای فوتون ساوانا وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار