کد خبر: ۶۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از رویکرد جدید در فرایند ارزیابی محیط‌زیستی طرح‌ها و پروژه های شهرداری تهران خبر داد.
رویکرد جدید شهرداری در فرآیند ارزیابی محیط زیستی سال 1398به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور با اشاره به اینکه ارزیابی اثرات  محیط زیستی پروژه ها، روشی است که در آن اثرات ناشی از انجام یک پروژه بر محیط زیست بررسی و پیش بینی می شود گفت: باید در هنگام اجرای پروژه، با توجه به شناخت وضعیت موجود و نوع اثرات، عملیات بصورتی انجام پذیرد تا کمترین اثر منفی بر محیط زیست وارد گردد.
وی با تاکید بر اینکه هدف از ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه های شهری، حفاظت از محیط زیست شهر است اظهار کرد: در حقیقت ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه ها کمک می نماید تا یک مقام برنامه ریز هنگام تصمیم گیری در مورد ارائه مجوز به پروژه های شهری، از تاثیراتی که ممکن است بر محیط زیست وارد شود، مطلع شده و این تاثیرات را در روند تصمیم گیری خود لحاظ نماید.  
وی در ادامه گفت: همچنین در ارزیابی اثرات  محیط زیستی، مردم نیز باید از این اثرات آگاهی یافته و در مراحل تصمیم گیری برای ساخت پروژه ها همکاری نمایند.
علی پور با بیان اینکه مطالعات توجیه ¬محیط زیستی پروژه¬های شهری براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران برای کلیه طرح¬ها و پروژه¬های عمرانی، خدماتي و زیربنایی شهرداری تهران الزامي گرديده، گفت: این اقدام حرکتی مناسب در مسير توسعه پايدار شهری است و تاکنون گام های مثبتی برای انجام این مطالعات برداشته شده که با عنایت ویژه اعضای شورای اسلامی شهر تهران به این مبحث، اهتمام جدی‌تری بر انجام مطالعات و نظارت بر اجرای آن وجود دارد.  
وی با اشاره به اینکه ممکن است به دلایل مختلف، بررسی و شناسایی پروژه ها در بازه زمانی نامناسب منجر به تاخیر در انجام مطالعات و شناسایی پروژه ها و به تبع آن عدم اجرای نتایج حاصل در زمان مناسب اتفاق بیفتد، از بررسی کلیه طرح ها و پروژه های پیش بینی شده برای سال 1398 در کمیته فنی مطالعات محیط زیستی (غربالگری) در سال جاری خبر داد.  
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار در این خصوص افزود: احصاء کلیه طرح ها و پروژه های مشمول انجام مطالعات محیط زیستی سال 1398 در سال جاری، منجر به بهبود فرایند انجام مطالعات و اجرای نتایج حاصل از آن در حوزه مدیریت شهری و در نتیجه کاهش اثرات منفی بر محیط زیست شهری خواهد گردید.
وی اظهار امیدواری کرد: لحاظ نمودن نتیجه مطالعات و پیش بینی اعتبار آن در تصویب طرح ها و پروژه های شهرداری تهران توسط شورای اسلامی، موجب تاکید و تسهیل در فرایند انجام پروژه های شهری و نظارت بر حسن اجرای آن ها می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: