کد خبر: ۶۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا پایان بهمن ماه بیش از یک‌هزار فرصت شغلی را در استان لرستان ایجاد می‌کند.
بنیاد برکت بیش از یک‌هزار شغل در لرستان ایجاد می‌کند
         
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از معاونت توسعه‌ی کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، این بنیاد ایجاد اشتغال در شهرهای دلفان، پل‌دختر، کوهدشت و رومشکان لرستان را به عنوان یکی از استان‌های محروم کشور در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور آسمان (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) و سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) در دستور کار خود دارد.

بر این اساس، تا به امروز 350 فرصت شغلی در زمینه‌ی پرورش دام سبک در این شهرستان‌ها به مرحله‌ی اجرایی رسیده و 700 اشتغال دیگر نیز تا بهمن ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرآیند اشتغال‌زایی در استان لرستان از مرداد ماه امسال با حضور بنیاد برکت و تشکیل کمیته‌ی توسعه‌ی اشتغال در شهرهای مختلف این استان به ریاست فرماندار و عضویت تمامی دستگاه‌های اجرایی مؤثر در این حوزه کلید خورده است.

با تصویب رشته‌های مستعد در زمینه‌ی کارآفرینی، با توجه به ظرفیت‌‌های منطقه و پس از آغاز شناسایی متقاضیان در مناطق محروم روستایی، نزدیک به 2500 نفر انتخاب و وارد فرآیند اهلیت‌سنجی توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت شدند که از این تعداد، تا به امروز 350 واجد شرایط به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

میانگین تسهیلات درنظر گرفته شده برای هر متقاضی 250 میلیون ریال به شکل وام قرض‌الحسنه و با تنفس پرداخت 4 ماهه است. هم‌چنین فاز دوم این طرح، تا پایان بهمن ‌ماه با ایجاد 700 فرصت شغلی دیگر اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، اشتغال‌آفرینی بنیاد برکت در قالب طرح‌های اجتماع‌محور آسمان و سحاب، فرآیندی چندمرحله‌ای است که در آن، ایجاد کسب‌وکارهای پایدار و ماندگار با مهارت‌آموزی و استانداردسازی به کمک تسهیل‌گران مدنظر قرار دارد.

اشتغال‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته از جمله رسالت‌ها و فعالیت‌های عمده‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.
نام:
ایمیل:
* نظر: