کد خبر: ۶۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
شرکت بیمه "ما" ، در راستای اصلاح و بهبود مستمر فرآیندهای کسب و کار خود، با الگوبرداری از شیوه‌های جدید ارزیابی عملکرد، مدلی کاربردی برای ارزیابی عملکرد شعب طراحی و عملیاتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه "ما"، جعفریان معاون برنامه ریزی و فناوری با اعلام این خبر گفت: بر اساس تحلیل های انجام شده در خصوص ابعاد مختلف عملکرد واحدهای اجرایی در پایان سال 1396، لزوم ارائه راهکار برای حمایت از اهداف و استراتژی‌های کلان شرکت و اجرای برنامه‌های ابلاغی شناسایی و  طراحی ابزاری برای حمایت از اجرای استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی شرکت (با اولویت شبکه فروش) در دستور کار قرار گرفت .

جعفریان تصریح کرد: در این راستا و  در حوزه تحقیق و توسعه، پس از چند ماه مطالعه و بررسی الگوهای مورد استفاده در کشورهای پیشرو و بررسی همه جوانب موضوع، با به کار بردن ابتکار و خلاقیت نسبت به طراحی مدل بومی برای ارزیابی عملکرد شعب اقدام کردیم.

وی در خصوص ویژگی‌های این مدل به سنجش همزمان دو شاخص کارآیی و اثربخشی شعب اشاره کرد و گفت: بر مبنای این مدل،  بهره وری تمامی شعب شرکت بیمه "ما" مورد سنجش قرار می‌گیرد که از ویژگی های برجسته این مدل به انعطاف پذیری بر اساس سیاست‌ها و استراتژی‌های شرکت، منصفانه بودن نتایج ارزیابی بر اساس امکانات و ظرفیت‌های هر شعبه و توانایی مدل ارائه شده در پیشنهاد موارد قابل اصلاح برای افزایش سطح کارآیی شعب اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در این مدل عملکرد شعب از لحاظ معیارها و شاخص های مختلف ذیل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

-         پرداخت و بازیافت خسارت،

-         عملکرد مالی،

-         عملکرد در تولید پرتفوی،

-         عملکرد در خصوص شناسایی و کنترل انواع ریسک‌ها،

-         عملکرد در خصوص گسترش شبکه فروش و

-         میزان مشارکت کارکنان شعبه در راستای تحقق اهداف  

همچنین بر اساس مدل مذکور، ارزیابی عملکرد شعب در شش ماهه نخست سال 1397 انجام شده و بدین ترتیب نقاط قوت و ضعف شعب احصا شده که در گام بعد، پس از اتخاذ و ابلاغ راهکارهای اجرایی، نسبت به پایش اقدامات انجام گرفته توسط شعب و همچنین ارزیابی اثربخشی آنها اقدام خواهد شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: