کد خبر: ۶۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تاکنون،۵۳۷ تاجر وبازرگان از ۵۴ کشور آمادگی نهایی خود را برای شرکت در ایران اکسپو۲۰۱۸ اعلام کرده اند هر چند که پیش بینی می کنیم تا زمان برگزاری نمایشگاه،این آمار از ۶۰ کشور هم فراتر رود.
برگزاری موفق ایران اکسپو۲۰۱۸،نماد پایداری و قدرت ایران در شکست تحریم هاستبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸یک جهش بزرگ در راستای شکست سیاست های  آمریکا است که با ابزار تحریم در صدد تضعیف وضعیت اقتصادی مردم ایران بر آمده، ازسویی ما با تلاش‌های بسیار موفق شده ایم تا مقدمات برگزاری سومین دوره از نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را فراهم آوریم و خود این موضوع، نماد پایداری و قدرت جمهوری اسلامی ایران در شکست تحریم هاست.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ در  سال حمایت از کالای ایرانی و در جهت ارتقاء میزان صادرات تولیدات داخلی،نشست هم افزایی و تبیین سیاست های صادراتی با عنوان چالش ها و فرصت های صادرات محصولات و خدمات فناورانه با حضور مسئولان و کارشناسان این حوزه برگزار شد.
بنا بر این گزارش، این نشست  با هدف بررسی چالش های تولید صادرات محور،سیاست گذاری صادرات،نقش شرکت های واسط، توسعه صادرات ، تعاملات بانکی و خدمات مالی برگزار شد و در آن، کارشناسان و مدیران مرتبط با موضوعات مختلف حوزه صادرات، به تبادل نظر و رفع چالش های موجود و در نهایت تبیین استراتژی های مناسب در حوزه ارتقای راندمان صادرات محصولات فناورانه پرداختند.
در ادامه برگزاری این نشست تخصصی صادرات، مجید تکبیری رییس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  از طراحی ۳۰۰ نشست B2B برای تجار و بازرگانان داخلی و خارجی در جهت تسهیل در ارائه خدمات و فروش بهتر تکنولوژی ها و محصولات ایرانی خبر داد.
وی بیان کرد:دراین دوره نسبت به دوره قبل،شاهد رشد چشمگیری هستیم به طوری که در دومین دوره از برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو  ۴۸ کشور و ۵۷۳ تاجر و بازرگان  حضور داشتند در حالیکه در ایران اکسپو ۲۰۱۸،برای حضور ۶۰ کشور و ۶۰۰ تا ۷۰۰ بازرگان وتاجر خارجی هدف گذاری کردیم و تاکنون به میزان زیادی به این هدف گذاری نزدیک شده ایم.
 تکبیری ادامه داد: همکاری و تلاش مسئولان در سازمان ها ونهادهای مختلف بویژه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه موجب شد تا بتوانیم علی رغم شرایط جدید اقتصادی،به موفقیت های چشمگیری در حوزه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در سال جاری دست یابیم.
رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تاکنون،۵۳۷ تاجر وبازرگان از  ۵۴ کشور آمادگی نهایی خود را برای شرکت در ایران اکسپو۲۰۱۸ اعلام کرده اند هر چند که پیش بینی می کنیم تا زمان برگزاری نمایشگاه،این آمار از ۶۰ کشور هم فراتر رود.
تکبیری در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۳ نشست B2B برگزار شد، افزود: در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در سال گذشته،  بیش از ۱۰۰ قرارداد و تفاهم نامه تجاری و صادراتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رصد شد.در این دوره نیز پیش بینی شده تا با برگزاری حدود ۳۰۰ نشست بی تو بی، رویداد ایران اکسپو۲۰۱۸ منجر به عقد قراردادهای تجاری و صادراتی بیشتری شود.
وی بیان کرد: امیدواریم با طراحی‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بتوانیم رویداد تجاری خوبی را در روزهای برگزاری این نمایشگاه رقم بزنیم.
وی یادآوری کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در جهت بررسی راههای جذب و تحلیل فرآیند تعاملات تجار و بازرگانان کشورهای حاضر در این نمایشگاه با بازرگانان ایرانی صورت گرفته، ضمن آنکه برنامه ریزی شده تا عوامل تسهیل کننده از جمله مترجم و مشاورین حقوقی در حوزه قراردادها در فضای نمایشگاه مستقر شوند تا زمینه ایجاد تعامل و تفاهم و در نهایت انعقاد قرارداد بین متقاضیان عقد قرارداد فراهم شود.
تکبیری در خاتمه تاکید کرد: تمام تلاش خود را بکار بسته ایم تا بتوانیم با برگزاری نمایشگاهی در  این وسعت، توان تولید کالای ایرانی را در جهان مطرح سازیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: