کد خبر: ۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
اعمال محرك 29 ميليارد دلاري در ژاپن تيتر روزنامه فايننشال تايمز بود همچنين بودجه 13.7 ميليارد دلاري شهر استانبول، كاهش مشاغل نفتي و حركت روسيه به سوي ركود اقتصادي از عناوين روزنامههاي ديلي صباح، وال استريت ژورنال و مسكو تايمز بود.
به گزارش روزنامه تجارت، اعمال محرك 29 ميليارد دلاري در ژاپن تيتر روزنامه فايننشال تايمز بود همچنين بودجه 13.7 ميليارد دلاري شهر استانبول، كاهش مشاغل نفتي و حركت روسيه به سوي ركود اقتصادي از عناوين روزنامههاي ديلي صباح، وال استريت ژورنال و مسكو تايمز بود كه آنها را در ذيل ميخوانيم.

اعمال محرك 29 ميليارد دلاري در ژاپن
فايننشال تايمز:
دولت ژاپن محركي به ارزش 3.5 تريليون ين برابر با 29 ميليارد دلار را براي بهبود وضع اقتصادي كه شامل كمك به هزينههاي خانوارها ، سوبسيدها و كوپن كالا ميشود را تصويب كرد.
 بااين وجود تحليلگران نسبت به تاثير آن در رشد اقتصاد بد بين هستند.بسته محركها پس از انتخاب مجدد شينزو ابه به نخست وزيري ژاپن ارائه شد. ابه سعي دارد تا با رويكردي تازه و سياست اعمال محركهاي مالي وضعيت مالي كشور را بهبود بخشد. دولت جديد سعي دارد تا از بدهيهاي تازه جلوگيري كند و از درآمدهاي مالياتي گذشته استفاده كند.

بودجه 7/13 ميليارد دلاري شهر استانبول
ديلي صباح :
استانبول به عنوان بزرگترين شهر تركيه و مركز اقتصادي ، فرهنگي و صنعتي در منطقه يكي از بزرگترين بودجهها را به خود اختصاص داده كه بزرگتر از بودجه سالانه كشورهايي چون آلباني ، مقدونيه و ارمنستان است. بودجه سالاينده استانبول 31.9 ميليارد لير تركيه برابر با 13.7 ميليارد دلار تصويب شد كه رقم بالايي محسوب ميشود. تاييداين بودجه پرسشهايي درباره سرعت رشد شهرو چگونگي مديريت شهري و توجه به رشد جمعيت و حمل و نقل را مطرح ميكند. درعين حال گفته شده باتوجه به جمعيت بالاي شهر استانبولاين بودجه نجوميرقميمناسب است.

كاهش مشاغل نفتي
وال استريت ژورنال :
شركتهاي نفت و گاز آمريكايي همواره ارائه كننده مشاغل ثابت و حقوقهاي مناسب بوده اند اكنون با سقوط 50 درصدي نفت، شركتهاي اكتشاف نفت بودجههاي خود را كاهش دادند و شركتهاي خدماتي وابسته نيزاقدام به تعديل نيرو كرده اند. يك شركت نفتي در هيوستون 324 نفر از كارمندان خود را اخراج كرد. به دليل عدم تمديد قرارداد شركتهاي اكتشاف نفت در خليج مكزيك نيز نيروهاي خود را كاهش دادند. قيمت پايين نفت توانسته باعث تقويت وضعيت اقتصادي آمريكا شود درعين حال بسياري از شركتها از كاهش قيمت انرژي سود برده اند.

قيمت پايين نفت روسيه را به ركود ميكشاند
مسكو تايمز:
وزير اقتصاد روسيه اعلام كرد : قيمت پايين نفت اقتصاد روسيه را در سالاينده به سوي ركود ميكشاند. اقتصاد روسيه درمقابل تحريمهاي غربي به دليل بحران اوكراين به سرعت روبه سقوط است و سرمايه گذاريهاي خارجي دراين كشور كم شده و با سقوط قيمت نفت درآمد صادراتاين كشور با كاهش همراه شده است. وزيراقتصاد روسيه به خبرنگاران اعلام كرد اقتصاد در سال 2015 تا 4 درصد كوچك خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار