کد خبر: ۶۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:
بورس کالا هیچ جا نه قیمت گذار بوده و نه خریدار و نه فروشنده را تعیین کرده است. قیمت را مالک محصول تعیین کرده و در مواردی ستاد تنظیم بازار بر اساس حکم حکومتی که از مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته است قیمت گذاری انجام داده است.
بورس کالا آماده کمک به بخش خصوصی



به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  بازار سرمایه دکتر شاپور محمدی در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ضمن بیان مطلب فوق گفت: اگر به سیاست های منتهی به افزایش سود آوری شرکت ها فکر کنیم بیست سال آینده شرایط خوب است و اگر به سود آوری صنعت و شرکت ها فکر نکنیم تمام سیاست ها پولی و مالی هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به نقد های مطرح شده در خصوص عملکرد بورس کالا اظهار داشت: بورس کالا هیچ جا نه قیمت گذار بوده و نه خریدار و نه فروشنده را تعیین کرده است. قیمت را مالک محصول تعیین کرده و در مواردی ستاد تنظیم بازار بر اساس حکم حکومتی که از مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته است قیمت گذاری انجام داده است. 

وی افزود: بورس کالا یک ابزار است و دو تفاوت با کنج اتاق‌های مدیران دارد و آن شفافیت و رقابتی بودن آن است.

دکتر محمدی اظهار داشت: شفافیت را در تابلو های بورس همه می بینند و مالیات بر ارزش افزوده در بورس کالا تخفیف می‌گیرد و سیستم مالیات کشور خریدار و فروشنده را شناسایی می‌کند؛ آیا اینها بد است و می‌خواهیم اینها را پنهان کنیم؟ آیا می خواهیم در کوچه ها معامله کنیم؟

وی افزود: بورس کالا چیزی به جز این موارد نداشته و هر جا هم از سقف قیمت صحبت شده ما مخالف بوده ایم و ده ها نامه نوشته ایم و نامه به معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد در این باره نوشته شده است.

رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار گفت:  آقای رئیس جمهور وقت بسیار زیادی گذاشتند و آقای جهانگیری به حل مسائل بورس کمک زیادی کردند و ما اعلام کردیم که از گذاشتن سقف قیمتی واسطه ها سود می برند بنابراین اکنون سقف قیمت نداریم.

دکتر محمدی گفت: بورس کالا آمادگی هر گونه انعطاف برای کمک به بخش خصوصی را دارد اما ایرادات جاهای دیگر را به بورس کالا نسبت ندهید زیرا بورس یک ابزار است و به لحاظ علمی ابزارها رها از ارزش داوری هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: با وزارت صنعت و معدن صحبت هایی شده و بهین یاب در حال اصلاح است. 
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، کمک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار