کد خبر: ۶۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
بازار سرمایه صعودی شروع شد نزولی تمام
در تالار شیشه ای امروز بازیگران بازار سرمایه شاهد افت یکدست سهم‌های خودرویی بودند تا ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران مجموعا به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برسد.
چراغ خودرویی ها در بورس قرمز شد
امروز بازار سهام در حالی کج دار و مریز در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد روندی متعادل میان عرضه و تقاضا بود که تمایل برای نقد کردن سهام از سوی عرضه‌کنندگان باعث شد تا روند بازار سهام در دامنه نزولی قیمت‌ها قرار گیرد. با این همه گروه دارویی‌ها و تک سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین همچنان بهانه‌ای برای حضور نوسان گیران بر اساس استراتژی‌های کوتاه مدت در بازار است.
امروز بازیگران بازار سرمایه شاهد افت یکدست سهم‌های خودرویی بودند تا ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران مجموعا به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برسد.
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از لحظه باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و تا ساعت یک ربع به ۱۰ به تراز ۱۶۷ هزار و ۳۲۹ واحدی رسید. اما از این لحظه به بعد شاخص کل با روند کاهشی مواجه شد و در مجموع نسبت به روز گذشته ۲۴ واحد رشد را تجربه کرد و در تراز ۱۶۶ هزار و ۹۱۵ واحدی نشست.
علی‌رغم شاخص کل بازده نقدی و قیمتی شاخص کل هم وزن امروز ۴۰ واحد افت کرد و تا رقم ۲۷ هزار و ۷۱۴ واحدی پایین آمد. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۰۱ واحد کاهش تا رقم ۱۷۹ هزار و ۶۳ واحدی پایین رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۱ و ۳۰ واحد افزایش پیدا کرده است.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک تجارت و خدمات انفورماتیک سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص‌های بازار داشتند. هر یک از شرکت‌های نامبرده ۱۰۸، ۶۵ و ۳۷ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند. در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی جم و گروه مپنا هر یک به ترتیب ۶۹، ۴۳ و ۳۶ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص بازار داشتند.
همچنین نماد شرکت ایران‌خودرو و سایپا نیز پس از آن سه نماد سعی کردند شاخص‌های بازار را با سرعت بیشتری به سمت پایین هدایت کنند.
امروز در گروه محصولات شیمیایی قیمت بسیاری از سهم‌ها نوسان زیادی را تجربه نکرد، هرچند که دو شرکت توکارنگ فولاد سپاهان و مدیریت صنعت شوینده بهشهر توانستند بیش از چهار درصد رشد و نماد شرکت توده صنعتی پارس بیش از چهار درصد افت را تجربه کند.
اما در گروه فلزات اساسی نیز بسیاری از سهم‌ها نوسان کمتر از یک درصد را تجربه کردند. در این گروه ۶۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.
اما نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات عموما قرمزرنگ شدند و بیش از دو درصد و بعضا بیش از چهار درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. در تعدادی از این شرکت‌ها سهامداران برای فروش سهم‌ها در صف ایستادند.
سهم‌های گروه فرآورده‌های نفتی نیز نوسان چندان زیادی را تجربه نکردند و عموما کمتر از دو درصد افزایش یا کاهش قیمت را در برداشتند. در این گروه ۵۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز شرایط مشابهی حاکم بود و نوسان قیمت سهم‌ها چندان زیاد به چشم نمی‌خورد.
چشم انداز خاکستری بازارهای جهانی و آمارهای اقتصادی چین در سال میلادی جدید باعث شده تا صنایع خام فروش بازار سهام ازجمله گروه معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها برای تداوم سودآوری های خود در سال‌های آینده با اما و اگرهای مختلف مواجه باشند.
امروز ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۹۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به ۱۳۰ هزار و ۷۳۹ نوبت رسید.
آیفکس نیز با بیش از ۱۹ واحد کاهش رقم ۱۸۵۷ واحدی را تجربه کرد ارزش معاملات این بازار به رقم ۳۵۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۱۱ میلیون سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۵ هزار و ۳۵۸ نوبت رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار