کد خبر: ۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
تجارت آنلاین، چند هفته پيش بود رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر بسته خروج از رکود دولت، راه میانبر افزایش توان تولیدی و صادراتی کشور را جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها و مکانیسم‌های خود در این مسیر استفاده کنیم.

ولی‌اله افخمی‌راد در حاشیه نشست هماهنگی کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا با تاکید بر نقش جذب سرمایه‌گذاری خارجی در افزایش ظرفیت‌های اقتصادی کشور اظهار داشت: دولت ایران برای رونق سرمایه‌گذاری خارجی برنامه‌های تشویقی تدوین کرده است.

وی افزود:بدون شک با تزریق منابع جدید به چرخه اقتصادی و تقویت بنیه تولیدی کشور، حجم صادرات غیر نفتی افزایش خواهد یافت.

افخمی راد ادامه داد:تدبیر دیگر دولت برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی، طرحی است که به تازگی به تصویب هیئت دولت رسیده مبنی بر اینکه اگر خارجی‌ها در ایران کارخانه راه‌اندازی کنند و 30 درصد محصول تولیدی خود را صادر کنند از 50 درصد معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

*سرمايه گذاري 783 ميليون دلاري خارجي ها در شهرك ها و نواحي صنعتي

روزهاي ابتدايي فصل تابستان بود كه معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران از سرمایه گذاری 783 میلیون دلاری سرمایه گذاران خارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی تا پایان سال 92خبرداد.

غلامرضا سلیمانی یکی از برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را ایجاد شهرک های صنعتی سرمایه گذاری خارجی و ایجاد زون هایی در شهرک ها ونواحی صنعتی به منظور  ترغیب سرمایه گذاران خارجی به حضور در این مناطق عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 21 استان کشور میزبان فعالان اقتصادی خارجی در شهرکها ونواحی صنعتی بوده وبرای بیش از 11هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

سلیمانی همچنين میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور تا پایان سال 92 را بیش از 442 هزار و 882 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود 31 هزار و 353 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده اند.

*راه اندازي واحدهاي صنعتي نيمه تعطيل

پيش از اين معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی نیمه تعطیل جزء اولویت‌های کاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران معرفي كرده و اعلام كرده بود: راه اندازي مجدد واحدهاي صنعتي نيمه تعطيل در دستور كار اين سازمان است.

سیدابریشمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنين گفته بود: رفع مشکلات زیربنایی شهرک های صنعتی نظیر آب، برق، گاز، سیستم فاضلاب، جاده، و سایر پشتیبانی‌های لازم برای امر تولید از مهمترین دغدغه های اساسی این سازمان است.

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران: مجموع شهرک های صنعتی کشور بالغ بر 939 واحد است که تاکنون 719 واحد آن به بهره‌برداری رسیده و با فعالیت این شهرک های صنعتی برای 650 هزار نفر شغل صنعتی ایجاد شده است. که با بهره‌برداری کامل ظرفیت شهرک های صنعتی کشور این تعداد قابل افزایش است.

بنابر اعلام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از مجموع کل تعداد شهرک های صنعتی کشور بالغ بر 125 شهرک صنعتی به شرکت های خدماتی در قالب بخش خصوصی واگذار شده است که هدفگذاری ما به 300 واحد فرض شده است.

در اين ميان مسئولان دولت يازدهم، بيكار نبوده و طرح هاي مختلفي را براي احياي بخش صنعت در كشور بررسي و به مرحله اجرا رسانده اند.

يكي از مهمترين اقدامات دولت، اختصاص 10 هزار ميليارد تومان تسهيلات به واحدهاي صنعتي است.

با اين حل آنطور كه محمدمهدي راسخ اعلام كرده، 70 درصد مشكلات بخش صنعت كشور مربوط به تامين نقدينگي است. در چنين شرايطي است كه مسئولان دولت يازدهم در نظر دارند طي يك برنامه دو ساله، بسياري از مشكلات بخش صنعت را برطرف كند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار