کد خبر: ۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
مدیرکل فرودگاه مهرآباد خبر داد:
مدیرکل فرودگاه ‌مهرآباد با بیان اینکه پس از اجرای طرح کاهش ترافیک در خیابان‌های مهرآباد، ترافیک این فرودگاه در ساعات اوج سفر کاهش یافت، گفت: در کنار پارکینگ موجود با ظرفیت 2500 خودرو، برنامه داریم پارکینگ دیگری با ظرفیت 6000خودرو در این فرودگاه احداث کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛علی رستمی اظهار داشت: در فرودگاه مهرآباد اقدامات مطلوبی در راستای افزا‌یش رضایت‌مندی مسافران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ‌فرودگاه مهرآباد با برخورداری از نیروهای فعال در حوزه‌های مختلف فرودگاهی‌، راهکارهای مناسب ‌جهت ارائه تسهیلات مطلوب و بهینه با امکانات موجود در دستور کار قرار داده‌ است.

* تغییر محل نمازخانه ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد

مدیرکل فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: محل فعلی نمازخانه ترمینال چهار در موقعیت مکانی مطلوبی قرار نداشت و از پیش جانمایی مناسبی برای آن انجام نشده بود.

رستمی اضافه کرد: در راستای بهینه‌سازی سالن مسافری فرودگاه مهرآباد، در ترمینال‌های 4 و 6 محل نمازخانه تغییر می‌کند.

* کاهش به سزای ترافیک خیابان‌های مهرآباد با اجرای طرح ترافیک

وی بیان کرد:‌ در ساعات اولیه صبح حدود 5:30 تا 6:30 که پیک پرواز‌های مهرآباد است، صف طولانی خودرو‌ها تشکیل می‌شد و شاهد ترافیک سنگینی در خیابان‌های فرودگاه مهرآباد بودیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: با توجه به کوتاهی طول خیابان‌های منتهی به فرودگاه و حجم ترافیک وارده به ویژه در ایام خاص و پرترافیک، طرح ساماندهی عبور و مرور خودروها اجرا شد.

وی با تأکید بر اینکه از زمان اجرای طرح ترافیک در این فرودگاه ‌صف‌های طولانی از بین رفته و مسیر خودروها باز شده است، افزود: از پایان ماه مبارک رمضان، ترافیک در خیابان‌های مهرآباد بسیار کاهش یافت.

رستمی با بیان اینکه این طرح با ‌بررسی و همفکری همه ارگان‌های دست اندرکار فرودگاه اجرا شد، بیان کرد: ‌جهت رفاه حال مراجعان و راهنمایی آنها به سمت فرودگاه و جلوگیری از سر در گمی رانندگان، تابلوهای راهنمایی لازم با هماهنگی پلیس راهور در مسیرها نصب شد.

* بهره‌برداری از پارکینگ در حال احداث مهرآباد/ برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ با ظرفیت 6000 دستگاه خودرو

مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره پارکینگ فرودگاه مهرآباد بیان کرد: در راستای افزایش بهره‌وری و استفاده از امکانات موجود، پارکینگ در حال احداث مهرآباد را به صورت نیمه‌تمام مورد بهره‌برداری قرار دادیم، چون نیاز اساسی به پارکینگ وجود داشت.

رستمی اضافه کرد: ‌به تدریج طبقات دیگر پارکینگ در حال احداث است و همزمان به ساخت، بهره‌برداری انجام می‌شود.

وی ظرفیت این پارکینگ را حدود 2500 خودرو عنوان کرد و گفت: همچنین برنامه داریم پارکینگی دیگر در این فرودگاه ساخته شود که ظرفیت خودرو آن حدود 6 هزار دستگاه است تا مشکل پارکینگ فرودگاه مهرآباد رفع شود.

*‌ سامان‌دهی تاکسی‌های فرودگاه/ پارکینگ خودرو از جلو ترمینال 2 برداشته می‌شود

رستمی اظهار داشت:‌ طی هماهنگی با شهرداری، ساماندهی تاکسی‌های فرودگاه و دکه‌های تجاری نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال دقیقاً در مقابل ترمینال 2، دفاتر مختلف تاکسی‌رانی، فروش مواد غذایی و از این قبیل ‌وجود داشت و پشت آن هم انبوه خودروها بود، به همین دلیل مسافر ‌جلوی ترمینال سردرگم می‌شد‌، در این راستا طی هماهنگی با شهرداری، تاکسی‌های فرودگاه، اغذیه‌فروشی‌ها و پارک خودروها ساماندهی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد تأکید کرد:‌ کریدوری که مسافر از آن تردد می‌کند باید از دور مشخص باشد و نباید با حجم انبوه خودروها نامشخص شود.

* حذف گیت‌های پلیس از درب ورودی ترمینال‌ها‌

رستمی با بیان اینکه در ترمینال‌های 2 و 4 گیت‌های پلیس برداشته شد، اضافه کرد: ‌همین امر موجب کاهش ایستایی مسافران شده است و بدین ترتیب مسافر مستقیم‌ به سالن ترانزیت اعزام می‌شو‌د.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرودگاه ، مهرآباد ، ترافیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار