کد خبر: ۷۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی: اگر ما به‌ دنبال اصلاح نظام بانکی هستیم باید سیاست افزایش سرمایه بانک‌های توسعه ای خصوصاً بانک صنعت و معدن را جدی‌تر دنبال کنیم زيرا با توجه به شرايط پيش رو، سرمایه گذاریهای جدید شرط مواجه شدن با رکود تورمي خواهد بود.
افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن مسأله ای بسیار مهم استعلي بختيار نماينده مردم گلپايگان و خوانسار در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن با بيان اين مطلب افزود: با توجه به بحث اشتغال و جلوگيري از ابتلاي اقتصاد به بحران ركود تورمي، پشتيباني و تأمين مالي پرو‍‍ژه هاي صنعتي اهميت زيادي دارد.
وي گفت: مجلس در بودجه سال 97 تصميم گرفت 20 درصد از منابع طرحهاي سرمايه اي را كاهش داده و به اشتغال و بانكها اختصاص دهد.
بختيار بیان داشت: هم اكنون با توجه به شرايط واحدهاي توليدي مشكل كارخانه ها از بابت سرمايه در گردش حل نشده و ضمناً اين واحدهاي صنعتي براي توسعه مشكل دارند.
عضو كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: اگرچه بانك صنعت و معدن در تخصيص و اعطاي تسهيلات خوب عمل كرده اما انتظارات ما در حوزه صنعت هنوز برآورده نشده است و براي تأمين نقدينگي واحدهاي توليدي دولت بايد از اين بانك توسعه اي حمايت كند.
وی در پايان خاطر نشان كرد: واحدهاي توليدي بسياري وجود دارند كه براي تكميل پروژه و تأمين سرمايه در گردش در صف انتظارند و براي حل مشكل آنها و جلوگيري از تعطيلي اين واحدها و بيكاري افرادي كه در بخش صنعت كشورمشغول به كار هستند، دولت و مجلس بايد سريعاً وارد عمل شده و منابع مالي در اختيار اين بانك قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: