کد خبر: ۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دقایقی پیش زلزله به بزرگی ۵.۹ ریشتری حوالی گیلانغرب در استان کرمانشاه را لرزاند.
زلزله ۵.۹ ریشتری حوالی گیلانغرب را لرزاند
زلزله به بزرگی ۵.۹ ریشتری دقایقی قبل حوالی گیلانغرب در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش مهر به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دقایقی پیش زلزله به بزرگی ۵.۹ ریشتری حوالی گیلانغرب در استان کرمانشاه را لرزاند.

شدت این زلزله به اندازه بود که بسیاری از شهرستان‌های اطراف نیز آنرا احساس کردند.

گفتنی است این زلزله در ۲۳ کیلومتری گیلانغرب (کرمانشاه)، ۳۱ کیلومتری سومار (کرمانشاه) و ۳۸ کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه) و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده فرماندار گیلانغرب‌

کوروش محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری در ساعت 17:11 دقیقه امروز در فاصله 24 کیلومتری گیلانغرب، اظهار داشت: دو تیم هلال‌احمر به منظور ارزیابی تلفات احتمالی به منطقه اعزام شد.

فرماندار شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه این زلزله تلفات انسانی نداشته است، عنوان کرد: حدود 21 نفر از شهروندان در سطح شهر گیلانغرب به دلیل اضطراب و ترس به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که چهار نفر از آنها از دانش‌آموزان هستند.

محمودیان گفت: آب شهر گیلانغرب به دلیل وقوع زلزله دچار کدورت شده است اما از این نظر نگرانی وجود ندارد زیرا آب ذخیره شده برای استفاده مردم وجود دارد.

فرماندار گیلان‌غرب افزود: چهار روستای دهستان دیره دچار کدورت آب شده‌اند که نیازمند آبرسانی سیار هستند و اکنون برای این اقدام هماهنگ شده است.

محمودیان با بیان اینکه تعدادی از واحد‌های مسکونی و دامی نیز آسیب دیده‌اند که باید ارزیابی شوند، گفت: در تعدادی از راه‌های مواصلاتی ریزش کوه رخ داده است که نیروهای راهداری بازگشایی کردند.

‌زلزله‌ 5.9 ریشتری ‌خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته است‌

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس گزارش گروه‌های ارزیاب علوم پزشکی و هلال‌احمر بعد از وقوع زلزله 5.9 ریشتری دقایقی قبل خسارت جانی و مالی ایجاد نشده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه عنوان کرد: براساس اعلام گروه‌های ارزیاب بخشداری، فرمانداری و هلال‌احمر قطعی آب، برق و انسداد جاده‌ها رخ نداده است.دو دهستان به کانون زلزله نزدیک است که تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات و قطعی خدمات اعلام نشده است.

مراجعه 6 مصدوم ‌به بیمارستان

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه زلزله در 18 کیلومتری شهر گیلانغرب اتفاق افتاده است، گفت: تاکنون تلفات جانی و تخریب جدی به دلیل وقوع این زلزله گزارش نشده است.

آرش لهونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه 6 تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده در شهرستان گیلانغرب اعزام شده است، اظهار داشت: براساس گزارش این تیم‌ها زلزله تلفات جانی نداشته است.

لهونی از آماده‌باش نیروهای عملیاتی هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این نیروها در صورت نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم به دلیل زلزله از خانه‌های خود بیرون رفته‌اند، بیان کرد: چنانچه تیم‌های ارزیاب گزارشی از تخریب واحدهای مسکونی اعلام کنند اسکان اضطراری برای مردم تأمین خواهد شد اما هیچ گزارشی از تخریب واحد مسکونی مخابره نشده است.

لهونی با بیان اینکه زلزله در شهرستان گیلانغرب به‌عنوان کانون وقوع زلزله محسوس‌تر بود، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان خونسردی خود را حفظ کنند و در عین حال اقدامات احتیاطی برای وقوع پس‌لرزه‌ها را رعایت کنند.

همچنین فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه تاکنون 6 مصدوم در پی این زلزله ‌به علت مصدومیت به بیمارستان گیلانغرب مراجعه کرده‌اند، گفت: ‌البته مصدومیت آنها جدی نبوده است.

11‌ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شد

استاندار کرمانشاه گفت: 11 تیم هلال‌احمر و اورژانس به مناطق زلزله‌زده استان اعزام شده‌اند.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: زلزله 5.9 ریشتری گیلان‌غرب تاکنون مصدوم یا تلفات جانی نداشته و تخریبی نیز گزارش نشده است.استاندار کرمانشاه عنوان کرد: 11 تیم شامل 6 تیم از هلال‌احمر و پنج تیم از اورژانس به منطقه اعزام شده‌‌اند و دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها در آماده‌باش هستند.‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار