کد خبر: ۷۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
مدیرعامل سایپا:
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه قیمت خودروها هرچه زودتر باید اعلام شود که مردم و خودروسازان از بلاتکلیفی در بیایند، گفت: از مردم برای اینکه مجبوریم از گزینه‌های دیگر برای جایگزینی خودرو استفاده کنیم و محصول دیگری به آنها تحویل دهیم عذرخواهی می‌کنیم.
بلاتکلیفیم؛ قیمت‌ خودرو را زودتر اعلام کنید
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه قیمت خودروها هرچه زودتر باید اعلام شود که مردم و خودروسازان از بلاتکلیفی در بیایند، گفت: از مردم برای اینکه مجبوریم از گزینه‌های دیگر برای جایگزینی خودرو استفاده کنیم و محصول دیگری به آنها تحویل دهیم عذرخواهی می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، محمدرضا سروش امروز در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران درباره علت تاخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده به مردم، اظهار کرد: همه می‌دانیم که شرایطی برای ایران به وجود آمده که همه شرکای خارجی ما از کشور خارج شده‌اند، بنابراین باید به خودروسازان هم حق داد که قدری تاخیر در تحویل خودروهایشان به وجود بیاید و خودروسازان در زمینه‌ ارائه محصول به بازار با محدودیت‌هایی مواجه شوند.
وی افزود: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده تلاش کرده‌ایم تا طرح‌هایی ارائه شود و محصولات جایگزینی که امکان تولید و تامین آن وجود دارد به مردم پیشنهاد شود و به همین سبب ضمن عذرخواهی از مردم و مشتریان تلاش خودمان را در حد امکان انجام دادیم و تمهیداتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت اندیشیده شده تا بتوانیم خودروهایی دیگری را به عنوان خودروهای جایگزین به مردم معرفی کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به اینکه برخی از خودروهایی که با تاخیر در تحویل مواجه شده‌اند کاملا بومی‌سازی شده و قبل از این ادعا شده بود که ۱۰۰ درصد در داخل تولید می‌شوند، بنابراین نباید این مشکل به وجود بیاید، تصریح کرد: بدون شک خودروهای گروه تیبا و پراید با درصد ساخت بالایی در کشور تولید می‌شود و آنچه گفته می‌شود که خودرو کاملا ایرانی است صحت دارد و مردم باید آن را باور کنند اما به عنوان خودروساز همه قطعات مورد نیازمان را از قطعه‌سازان تامین می‌کنیم که آنها نیز به مواد اولیه‌ و قطعاتی نیاز دارند که بخشی از آن از خارج از کشور تامین می‌شود.
سروش ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا بخش عمده‌ای از نیازهای خود را از قطعه‌سازان داخلی تهیه می‌کند، اما این قطعه‌سازان قطعا نیاز ارزی دارند و در این زمینه هم با مشکلاتی مواجه شده‌اند و تاخیر در تحویل خودروها عمدتا به این مساله برمی‌گردد.
وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا دلیل این تاخیر ارتباطی به تغییر قیمت خودرو دارد یا خیر، گفت: عمدتا اینگونه نیست که تاخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در انتظار قیمت‌های جدید باشد، اما امیدواریم مسئولان هرچه سریع‌تر قیمت‌های خودرو را اعلام و به اطلاع عموم جامعه برسانند تا مردم و خودروسازان از بلاتکلیفی در بیایند البته با توجه به اینکه بخش زیادی از خودروهای فروخته شده گروه سایپا با قیمت قطعی است، عقلانی نیست که در انتظار اعلام قیمت‌ها باشیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروسازان با زیان محصولات خودشان را به بازار عرضه می‌کنند، اظهار کرد: اگر نگاهی به تابلوهای بورس بیندازید مشخص می‌شود که این زیان وجود دارد و بیخود نیست که اعلام می‌کنیم در حال زیان‌دهی هستیم.
سروش درباره علت کاهش تولید خودرو و اینکه چگونه تعهدات سایپا به مردم عمل می‌شود؟ اینگونه توضیح داد که در گروه محصولات محوری همچون پراید و تیبا با تاخیر اندکی مواجه شده‌ است و عمده تاخیر مربوط به محصولاتی است که از طریق CKD تامین شده و طرف خارجی دارند که این دسته از خودروها نیز عمدتا با یک گروه خودروسازی مشکل جدی داریم و بقیه را درصدد هستیم تا مشکل‌شان را برطرف کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار