کد خبر: ۷۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان پست بانک استان کرمان اظهارداشت: قانون‌گذار به‌خوبی مأموریت توسعه خدمات پولی و بانکی در روستاها را به این بانک واگذار کرده است.
واگذاری مأموریت توسعه خدمات پولی و بانکی در روستاها را به پست بانکبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران: وی تصریح کرد: این بانک به عنوان یک بانک دولتی به روستاهای کشور خدمات رسانی می‌کند و توانسته است از مهاجرت جلوگیری کند.
حسن‌پور با اشاره به اهمیت شناخت نیاز روستاهای کشور ادامه داد: باید یک بانک برای توسعه عمران و پیشرفت روستائی داشته باشیم که دولت در این زمینه از پست بانک و چند بانک دیگر بهره می‌برد.
عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس با بیان اینکه مدیران پست بانک بایستی مشکلات را اعلام کنند تا در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود افزود: اگر مشکلات این بانک رفع شود، توسعه روستاها نیز شتاب می گیرد.
وی اظهارداشت: پست بانک به عنوان یک بانک دولتی در جذب اعتبارات و هزینه کرد آن در راستای توسعه روستاها، باید با بانک‌های خصوصی رقابت کند و برای این کار نیاز به حمایت مسئولان دارد.
حسن‌پور اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز کشور وجود نقدینگی سرگردان در کشور است و این نقدینگی هرجا را نشانه رود موجب تخریب می‌شود. البته یکی از این جاهای امن برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه مردم، پست بانک است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مأموریت ذاتی پست بانک به عنوان بانکی توسعه‌ای و تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و خرده‌بانکداری در روستاهاست و به درستی توسعه روستاها و مأموریت های اقتصاد مقاومتی به این بانک سپرده شده است.
وی افزود: مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد حمایت همه جانبه ای از پست بانک داشته باشد زیرا خدمات این بانک قابل تقدیر است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پست بانک باید با سرعت بیشتری در جهت جذب منابع کشور ورود کرده و تا پایان امسال پست بانک کرمان در جذب اعتبارات مردمی جزو پنج استان برتر کشور قرار گیرد. البته آمادگی داریم برای جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی با این بانک همکاری کنیم.
همچنین سیدحمیدرضا گنج‌علیخانی مدیرشعب پست بانک استان کرمان در این نشست با بیان اینکه ۲۰ باجه بانکی در سیرجان و 13 باجه نیز در بردسیر وظیفه خدمات بانکی در روستاهای این شهرستان‌ها را برعهده دارند گفت: امسال 2700 میلیارد ریال تسهیلات به مردم شهرستان سیرجان پرداخت شده و ۹۰ دستگاه پایانه‌ای در روستاهای این شهرستان نصب شده است.
وی با بیان اینکه امسال درراستای قانون ایجاد طرح های اشتغال پایدار روستائی در شهرستان بردسیر و سیرجان،۱۵ طرح اجرائی شده عنوان کرد: 5 میلیارد ریال طرح در سیرجان و ۱۷ میلیارد ریال در بردسیر امسال ازمحل صندوق توسعه ملی توسط پست بانک تأمین مالی شده است.
مدیرشعب پست بانک استان کرمان بیان کرد: این بانک به‌عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی، وظیفه اشتغال پایدار و توسعه روستائی در کشور را از سوی دولت برعهده دارد.
گفتنی است: در این نشست کارکنان پست بانک استان کرمان، مسائل و مشکلات پیش روی بانک را در راستای بهبود و توسعه فعالیت ها برای ارائه خدمات بیشتر را با نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند که مقرر شد مساعدت لازم صورت پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: