کد خبر: ۷۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: 8 میلیون خانوار با تسهیلات بانک مسکن خانه دار شده اند و موجب افتخار است که این بانک در خصوص یکی از مهمترین نیازهای جامعه تلاش می کند.
ابوالقاسم رحیمی انارکی: تلاش بانک مسکن برای تهیه مهمترین نیاز جامعهبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، ابوالقاسم رحیمی انارکی در نشست خبری نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری گفت: امروز بانک مسکن 80 ساله شده و خوشبختانه در این مدت عملکرد مناسبی ارائه نموده است.
رحیمی انارکی ادامه داد: تعداد سپرده‌های افتتاحی صندوق یکم تاکنون ۵۰۴ هزار واحد بوده که به ۱۷۰ هزار سپرده اکنون زنده است و متقاضی تسهیلات هستند.
وی با بیان اینکه مانده سپرده ها به ۶۵ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۹۰ هزار واحد تاکنون تسهیلات گرفته‌اند که مجموعاً ۶۸ هزار میلیارد ریال بوده و از این میزان ۳۲ هزار و ۶۰۰ واحد متعلق به زوجین بوده است.
رحیمی انارکی با تاکید بر اینکه منابع صندوق پس انداز مسکن یکم تقریباً مصرف شده است، تصریح کرد: صندوق اکنون متکی به منابع بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر است و با توجه به اینکه اقساط مسکن مهر تا سال ۱۴۰۵ برای بانک مسکن امهال شده است از این محل تامین می‌شود.
رحیمی انارکی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش سقف تسهیلات مسکن منجر به افزایش قیمت می‌شود یا خیر گفت: تحقیقات نشان داده که افزایش سقف تسهیلات منجر به افزایش قیمت می‌شود اما اینکه این افزایش سقف در چه دوره‌ای از سیکل رکودی و تورمی اتفاق افتد مهم است.
مدیرعامل بانک مسکن در بخش دیگری از سخنانش درباره عملکرد این بانک اظهار داشت: در حوزه مسکن به ۳۶۳ هزار واحد مبلغ ۱۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید از ابتدای سال جاری تا بیستم دی ماه ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد در تعداد و ۲۱ درصد مبلغ افزایش داشته است.
وی افزود: همچنین ۱۱۵ هزار واحد تسهیلات به صورت فروش اقساطی به مبلغ ۴۶ هزار میلیارد ریال ارائه شده که دو درصد در تعداد کاهش داشته اما مبلغ آن ۷ درصد افزایش یافته است. رحیمی انارکی خاطرنشان کرد: در مجموع در حوزه مسکن ۴۸۰ هزار واحد در حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی شده و کل تسهیلات اعتباری بانک ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است.
 رحیمی انارکی در مورد عملکرد بانک مسکن در پروژه‌های مسکن مهر نیز گفت: تعداد کل قراردادهای منعقده حدود ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار واحد بوده و ۴۴۳ هزار واحد باقی مانده است که از این تعداد ۲۰۳ هزار واحد فعال در حال ساخت و ۲۴۰ هزار واحد غیر فعال مشکل دارد. وی افزود: از مجموع ۵۵۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال مبلغ ۵۳۲ هزار میلیارد ریال قرارداد امضا شده و ۵۰۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: