کد خبر: ۷۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
در بازار خودروهای خارجی چه خبر است؟
ترمز افزایش قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی این روزها تحت تاثیر کاهش قیمت دلار و ترخیص 13 هزار خودروی توقیف شده در گمرک کشیده شده است و گزارش ها از کاهش قیمت برخی از خودروها حکایت دارد.
پیش بینی کاهش 15 درصدی قیمت خودروهای وارداتی + جدول
ترمز افزایش قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی این روزها تحت تاثیر کاهش قیمت دلار و ترخیص 13 هزار خودروی توقیف شده در گمرک کشیده شده است و گزارش ها از کاهش قیمت برخی از خودروها حکایت دارد.
به گزارش تجارت آنلاین فعالان بازار می گویند قیمت خودروهای وارداتی در بازار تهران نسبت به هفته‌های گذشته از 5 تا 30 میلیون تومان کاهش یافته و یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت خودروهای وارداتی، زمزمه ورود 13 هزار خودروی جدید به بازار است که به زودی از گمرک ترخیص خواهد شد.
هر چند در این میان هنوز رکود دست از سر بازار برنداشته و کمتر معامله ای در نمایشگاه ها جوش می خورد.
 خریدوفروش خودروهای خارجی در حالی نسبت‌به سال‌های گذشته راکد شده است که به روزهای پایانی سال نزدیک ‌می‌شویم، روزهایی که در سال‌های گذشته برای نمایشگاه‎داران پررونق‌تر از همیشه بوده، اما امسال نبود خودروهای صفر کیلومتر در بازار و جهش قیمت خودروهای دست‌دوم کسب‎وکار این صنف را به کسادی کشانده است. البته خبرهای خوش از خیابان پاستور و مصوبه هیأت دولت درخصوص خودروهای راکد در گمرک‌های کشور می‌تواند تا حدودی این بازار را برای همین روزهای باقی‎مانده کمی با طراوت‌تر از ماه‌های گذشته کند.
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با استقبال از مصوبه اخیر دولت درباره صدور مجوز ترخیص خودروهای وارداتی متوقف‌شده در گمرک‌های کشور، از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست دستورالعمل اجرایی این کار را هرچه زودتر تدوین و اجرایی کند. در بند هفتم این مصوبه قید شده است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید ظرف یک هفته دستورالعمل اجرایی لازم برای ترخیص خودروهای حبس‎شده در گمرک را تدوین و اجرا کند.
دادفر در این مورد بیان کرد: «امیدواریم این وزارتخانه در موعد مقرر این اقدام را انجام دهد تا بیش‌از این شاهد بلاتکلیفی واردکنندگان و خریداران این خودروها نباشیم.»
وی همچنین اظهار داشت: «باتوجه‌به آن‌که آزادسازی واردات خودروهای مانده در گمرک 95درصد تعهدات شرکت‌های نمایندگی رسمی را اجرایی می‌کند، می‌توان امیدوار بود این مصوبه بتواند آرامش را به بازارهای خرید و فروش خودرو در پایان سال بازگرداند.»
دادفر ادامه داد: «متاسفانه صدور مصوبه از سوی هیأت دولت برای ترخیص خودروهای وارداتی حبس‎شده در گمرک دیرهنگام انجام شد اما با این‎حال این مصوبه می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.»
وی با بیان این‎که با اجرایی شدن این مصوبه شاهد ترخیص حدود 13 هزار دستگاه خودرو متوقف‌شده در گمرک خواهیم بود، تاکید کرد: «ورود این تعداد خودرو به بازارهای مصرف که نیاز نوروز را تامین می‎کند، می‌تواند کاهش حداقل ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی را رقم بزند.»
هر چند هنوز تکلیف ترخیص این خودروها روشن نشده و بانک مرکزی با دولت به مخالفت برخاسته اما خریداران و فروشندگان منتظرند کاهش بیش از پیش قیمت ها در بازار وارداتی ها هستند.

در ادامه آخرین قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران را مشاهده می کنید:
پیش بینی کاهش 15 درصدی قیمت خودروهای وارداتی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار