کد خبر: ۷۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند
هفته گذشته پس از صدور مجوز از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شد که در برخی موارد از 30 تا 80 درصد افزایش قیمت داشت. این اتفاق اعتراض خریداران خودروهای پیش فروش شده را در پی داشت و بسیاری از احتمال لغو درخواست خرید خودروی خود خبر دادند.
گرانی غافلگیر کننده قیمت کارخانه ای خودرو این روزها هم خریداران و هم فروشندگان را بهت زده و شوکه کرده است. هر چند به نسبت گروهی که حالا با حواله ثبت نام خودرو در برزخ بازار ایستاده اند این وضعیت چندان هم بغرنج و ناامیدکننده نیست. برزخی های بازار خودرو این روزها با فیش ثبت نام هایی که با توجه به قیمت های قبلی انجام گرفته است مردد مانده اند که چگونه ما به تفاوت قیمتهای جدید را بپردازند.
این افراد بیشتر خریداران ارزانترین خودروهای بازار ایران نظیر پراید و پژو هستند و در تازه ترین رفتارهای اعتراضی خود امروز در مقابل وزارت صنعت و معدن و تجارت تجمع کردند.
این خریداران در اعتراض  به برخی شرایط تحویل خودرو از جمله افزایش قیمتهای اخیر در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردند که این موضوع واکنش رضا رحمانی ، وزیر صمت را به دنبال داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اعتراض امروز برخی خریداران خودرو در مقابل این وزارتخانه تاکید کرد که خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.
طبق اعلام این وزارتخانه، رحمانی در این زمینه اعلام کرد:" وزیر صمت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود. قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود".
هفته گذشته پس از صدور مجوز از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شد که در برخی موارد از 30 تا  80درصد افزایش قیمت داشت. این اتفاق اعتراض خریداران خودروهای پیش فروش شده را در پی داشت و بسیاری از احتمال لغو درخواست خرید خودروی خود خبر دادند.
در همین حال گزارش ها از بازار خودرو نشان می دهد خریداران و فروشندگان هنوز در شوک قیمت های جدید خودروسازان قرار داشته و به معامله دست نمی زنند به گونه ای که انگار بازار خودرو در کماست.
خبرهای رسیده از بازار خودرو حاکی است  در حال حاضر خرید و فروش خودرو در رکود بوده و معامله ای انجام نمی‌شود. در این بازار زمستانی یخ زده پژو۲۰۶ صندوق‌دار با قیمت ۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژوپارس TU۵ با قیمت۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دنا با قیمت ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و چانگان با کاهش ۱ میلیون تومانی با قیمت ۱۲۹میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز ۱۳۹۷/۱۰/۲۶  به شرح زیر است:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

۱

قیمت پراید ۱۱۱

۲۲،۴۹۲،۰۰۰

۳۸،۰۰۰،۰۰۰

۲

قیمت پراید ۱۳۱

۲۲،۷۰۹،۰۰۰

۳۵،۲۰۰،۰۰۰

۳

قیمت پراید ۱۵۱

۲۳،۴۰۰،۰۰۰

۳۵،۴۰۰،۰۰۰

۴

قیمت چانگان

۷۴،۹۵۲،۶۰۰

۱۲۹،۵۰۰،۰۰۰

۵

قیمت تیبا صندوق دار

۲۷،۵۰۷،۰۰۰

۴۱،۰۰۰،۰۰۰

۶

قیمت ساینا دنده ای

۳۱،۱۴۳،۰۰۰

۴۶،۰۰۰،۰۰۰

۷

قیمت پژو ۴۰۵

۳۲،۹۴۴،۶۰۰

۵۵،۷۰۰،۰۰۰

۸

قیمت پژو SLX

۳۵،۱۰۵،۹۰۰

۵۹،۵۰۰،۰۰۰

۹

قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه سوز

۳۴،۷۴۵،۲۰۰

۵۷،۰۰۰،۰۰۰

۱۰

قیمت پژو پارس

۴۰،۵۹۵،۷۰۰

۷۱،۰۰۰،۰۰۰

۱۱

قیمت پژو پارس TU۵ کلاس ۱۳

۴۲،۴۸۱،۰۰۰

۷۸،۵۰۰،۰۰۰

۱۲

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۳۶،۲۸۶،۰۰۰

۶۰،۵۰۰،۰۰۰

۱۳

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۴۱،۹۴۲،۰۰۰

۷۱،۰۰۰،۰۰۰

۱۴

قیمت پژو ۲۰۶ V۸ صندوقدار

۴۲،۷۶۳،۱۰۰

۷۲،۲۰۰،۰۰۰

۱۵

قیمت سمند ال ایکس (LX)

۳۳،۵۳۵،۴۰۰

۵۹،۵۰۰،۰۰۰

۱۶

قیمت سمند EF۷

۳۴،۳۳۸،۲۰۰

۶۱،۰۰۰،۰۰۰

۱۷

قیمت سمند دوگانه سوز کلاس ۱۶

۳۶،۶۱۶،۰۰۰

۶۴،۰۰۰،۰۰۰

۱۸

قیمت دنا

۶۶،۰۰۰،۰۰۰

۸۱،۵۰۰،۰۰۰

۱۹

قیمت تندر پلاس دنده

۴۶،۰۶۹،۹۰۰

۹۲،۰۰۰،۰۰۰

۲۰

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای

۷۰،۰۰۰،۰۰۰

۹۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۱

قیمت مزدا۳

۱۴۲،۷۰۰،۰۰۰

۲۷۱،۰۰۰،۰۰۰

۲۲

قیمت  H۳۰

۷۵،۰۰۰،۰۰۰

۸۹،۵۰۰،۰۰۰

۲۳

قیمت استپ وی

۶۱،۰۰۰،۰۰۰

۱۲۹،۰۰۰،۰۰۰

۲۴

  قیمت ۲۰۷ اتوماتیک

۵۴،۳۶۱،۹۰۰

۱۰۸،۰۰۰،۰۰۰

۲۵

قیمت پژو۲۰۰۸

۱۱۴،۹۹۴،۰۰۰

۲۲۰،۰۰۰،۰۰۰


قیمت رانا

۳۹،۵۹۰،۰۰۰

۵۹،۰۰۰،۰۰۰

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار