کد خبر: ۷۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
فلسطین، کره‌شمالی، لبنان، عمان، ترکمنستان یا امارات؛
تیم ملی فوتبال ایران، امشب برابر عراق قرار می‌گیرد و در صورت برتری یا کسب تساوی به عنوان تیم نخست گروه D به مرحله حذفی راه می‌یابد اما در صورت قبول شکست برابر عراق، تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم گروه به دور بعد می‌رود
حریف ایران در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها کدام تیم است؟
تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با یکی از تیم‌های فلسطین، کره‌شمالی، لبنان، عمان، ترکمنستان یا امارات میزبان، روبرو می‌شود.

مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا روزهای آخر خود را سپری می‌کند و فردا (پنج‌شنبه)، تکلیف تیم‌های راه یافته به یک‌هشتم نهایی مشخص می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران، امشب برابر عراق قرار می‌گیرد و در صورت برتری یا کسب تساوی به عنوان تیم نخست گروه D به مرحله حذفی راه می‌یابد اما در صورت قبول شکست برابر عراق، تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم گروه به دور بعد می‌رود.

صعود ایران به عنوان تیم اول یا دوم گروه، حریف آن را در مرحله یک‌هشتم نهایی تعیین می‌کند. در صورتی که ایران به عنوان تیم دوم گروه به دور حذفی برسد، برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر جام، باید از سد امارات میزبان بگذرد که بازی آسانی برای شاگردان کی‌روش نخواهد بود.

اما اگر ایران - مطابق انتظار - به عنوان سرگروه به دور بعد راه یابد، برای شناختن حریف خود در یک‌هشتم نهایی با چند احتمال روبرو خواهد بود.

آیین‌نامه مسابقات جام ملت‌های آسیا به گونه‌ای طراحی شده که تقابل تیم‌های برتر سوم با حریفانشان در مرحله یک‌هشتم نهایی، تابع جدول خاصی است. بر اساس جدول طراحی شده، با توجه به این که کدام چهار تیم، از گروه‌های شش گانه جواز حضور در یک‌هشتم نهایی را کسب می‌کنند، تقابل‌های آن مرحله مشخص می‌شود. به عنوان مثال، اگر تیم‌های سوم گروه‌های B ، A C و D به مرحله بعدی راه یابند، سرگروه گروه D، با تیم سوم گروه B یعنی فلسطین دیدار می‌کند.

در تصویر زیر، جدول تقابل تیم‌های سوم در مرحله یک هشتم نهایی را می‌بینید:

حریف ایران در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها کدام تیم است؟

همان طور که در جدول مشاهده می‌کنید، در پنج احتمال آخر، خبری از صعود تیم سوم گروه A نیست اما با توجه به این که بحرین در گروه اول مسابقات، چهار امتیاز دارد و قطعا به دور بعدی راه یافته، پنج احتمال آخر جدول بالا، به هیچ عنوان صورت نخواهند گرفت.

به جز بحرین، در حال حاضر، فلسطین با دو امتیاز، در رتبه سوم گروه B قرار گرفته است. در گروه C، قرقیزستان و فیلیپین صفر امتیازی هستند و امروز، برای صعود به دیدار هم می‌روند. در گروه D، ویتنام صفر امتیازی دیدار ظاهرا آسانی با یمن دارد، در گروه E، کره شمالی که در دو بازی قبلی‌اش مجموعا ۱۰ گل خورده با لبنان دیدار می‌کند. هر دو تیم صفر امتیازی هستند. در نهایت، در گروه F، عمان و ترکمنستان صفر امتیازی برای صعود به مرحله بعدی با هم دیدار می‌کنند.

حالا طبق جدول مسابقات، اگر تیم ملی‌ ایران به عنوان سرگروه به مرحله بعدی راه یابد، برای شناختن حریف خود در مرحله بعد با چند احتمال روبرو است که در جدول زیر می‌بینید:

تیم‌های سوم راه‌یافته به مرحله‌یک‌هشتم نهایی

حریف ایران در یک‌هشتم نهایی

بحرین، فلسطین، (قرقیزستان/ فیلیپین)، (ویتنام/ یمن)

فلسطین

بحرین، فلسطین، (قرقیزستان/ فیلیپین)، (کره‌شمالی/ لبنان)

کره‌شمالی/ لبنان

بحرین، فلسطین، (قرقیزستان/ فیلیپین)، (عمان/ ترکمنستان)

عمان/ ترکمنستان

بحرین، فلسطین، (ویتنام/ یمن)، (کره‌شمالی/ لبنان)

کره‌شمالی/ لبنان

بحرین، فلسطین، (ویتنام/ یمن)، (عمان/ ترکمنستان)

عمان/ ترکمنستان

بحرین، فلسطین، (کره‌شمالی/ لبنان)، (عمان/ ترکمنستان)

عمان/ ترکمنستان

بحرین، (قرقیزستان/ فیلیپین)، (ویتنام/ یمن)، (کره‌شمالی/ لبنان)

کره‌شمالی/ لبنان

بحرین، (قرقیزستان/ فیلیپین)، (ویتنام/ یمن)، (عمان/ ترکمنستان)

عمان/ ترکمنستان

بحرین، (قرقیزستان/ فیلیپین)، (کره‌شمالی/ لبنان)، (عمان/ ترکمنستان)

کره‌شمالی/ لبنان

بحرین، (ویتنام/ یمن)، (کره‌شمالی/ لبنان)، (عمان/ ترکمنستان)

کره‌شمالی/ لبنان

به این ترتیب، از ۱۰ احتمال موجود، تیم ملی فوتبال ایران در صورت سرگروه شدن، تنها در یک صورت با فلسطین دیدار می‌کند، احتمال دیدار با یکی از دو تیم کره‌شمالی و لبنان، ۵۰ درصد و شانس رویارویی با یکی از دو تیم عمان و ترکمنستان، ۴۰ درصد خواهد بود.

برنامه بازی‌های دو روز آخر مرحله گروهی جام ملت‌ها

۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰/ کره جنوبی- چین ورزشگاه  آل نهیان ابوظبی

۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰/ قرقیزستان- فیلیپین ورزشگاه مکتوم بن راشد دبی

۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰/ ایران- عراق ورزشگاه آل مکتوم دبی

۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰/ ویتنام - یمن ورزشگاه هزاع بن زاید

--------------------------------------------------

۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰/ ژاپن- ازبکستان ورزشگاه خلیفه بن زاید 

۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰/ عمان - ترکمنستان ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰/ عربستان- قطر ورزشگاه زاید ابوظبی

۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰/ لبنان- کره شمالی ورزشگاه شارجه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار