کد خبر: ۷۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
شاخص کل تالار شیشه ای ۱۴۹ واحد رشد کرد
در معاملات بورس تهران قیمت سهم‌های بانکی به رشد شاخص‌های بازار دامن زد و علیرغم اینکه انتظار می‌رفت سهم‌های خودرویی‌ پس از افزایش قیمت خودروها چند روزی با رشد روبرو باشند، اما امروز هم کفه عرضه در این گروه پررنگ بود و گروه خودرو نماگرهای بازار را در تراز پایین‌تری قرار داد.
روزهای داغ سهام بانکی و خودرویی در بورس
در معاملات بورس تهران قیمت سهم‌های بانکی به رشد شاخص‌های بازار دامن زد و علیرغم اینکه انتظار می‌رفت سهم‌های خودرویی‌ پس از افزایش قیمت خودروها چند روزی با رشد روبرو باشند، اما امروز هم کفه عرضه در این گروه پررنگ بود و گروه خودرو نماگرهای بازار را در تراز پایین‌تری قرار داد. این در حالی است که در هر دو گروه‌ بانکی و خودرویی شرکت‌های زیان‌ده کم نیستند.
فعالان بازار سرمایه امروز نیز شاهد روند کاهشی قیمت سهم‌های خودرویی بودند. قیمت این سهم‌ها در حالی به صورت مداوم طی سه روز گذشته کاهش یافته است که اوایل این هفته خودروسازان قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و برخی از محصولات آنان با ۱۰۰ درصد افزایش قیمت روبرو شدند.
تعدادی از فعالان بازار و خودروسازان معتقد بودند که اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کند با افزایش درآمد و جبران بخشی از زیان‌ها در کنار خوش‌بینی بازار، قیمت سهام آنها نیز با رشد مواجه می‌شود اما از یک طرف پیش‌خور شدن قیمت‌ها و از طرف دیگر ساختار کلی خودروسازان ایرانی که به اعتقاد برخی کارشناسان این صنعت را غیر اقتصادی کرده، قیمت این سهم‌ها را به پایین کشانده است.
اما در طرف مقابل بانک‌ها و موسسات اعتباری با رشد قیمت مواجه شدند و همانگونه که گفته شد به افزایش شاخص‌های بازار دامن زدند. نیمی از این سهم‌ها کمتر از یک درصد و معدود سهم‌هایی همچون بانک ملت و پست بانک ایران با بیش از چهار درصد افزایش قیمت روبرو بودند.
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۵ هزار و ۵۹۵ واحد رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن نیز با ۹۴ واحد افزایش رقم ۲۹ هزار و ۲۹۱ واحد را تجربه کرد.
طی داد و ستدهای امروز شاخص آزاد شناور با ۳۲۶ واحد رشد رقم ۱۸۰ هزار و ۸۵۶ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۳۴۵ واحد افزایش به کانال ۱۲۳ هزار واحدی نزدیک شد اما شاخص بازار دوم با ۸۳۲ واحد کاهش تا رقم ۳۲۵ هزار و ۲۹۷ پایین رفت.
بورس تهران در آخرین روز هفته در حالی شاهد اقبال بورس‌بازها به تک‌سهم‌ها و گروه‌هایی همچون سیمانی‌ها دارویی‌ها، لبنی‌ها و شرکت‌های غذایی کوچک بود که روند معاملات بازار حاکی از تثبیت گردش نقدینگی و عدم تمایل برای خروج از بازار دارد.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 998 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن سه میلیارد و 313 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 184 هزار و 140 نوبت داد و ستد بود.
ا‌مروز بازار سهام د‌ر حالی به کار خود پایان داد که نامشخص بودن دورنماهای بازارهای جهانی با توجه به اخبار پیش رو د‌ر دو روز پایانی این هفته د‌ر کنار تمایل بر‌ا‌ی شناسایی بازدهی بر اساس استراتژی کوتاه مد‌ت‌نگری باعث شد تا اغلب حقیقی‌ها د‌ر بازار دوم بورس تهران فروشنده باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار