کد خبر: ۷۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
در آستانه دیدار سرنوشت ساز ایران - عمان
تیم‌ملی ایران تا ساعاتی دیگر مقابل عمان قرار می‌گیرد تا در مرحله‌ای که به درستی از آن به عنوان «آغاز جام ملت‌های واقعی آسیا» نام برده می‌شود به مسیرش برای تحقق رویای 43 ساله ادامه بدهد.
برای مردم بجنگید
تیم‌ملی ایران تا ساعاتی دیگر مقابل عمان قرار می‌گیرد تا در مرحله‌ای که به درستی از آن به عنوان «آغاز جام ملت‌های واقعی آسیا» نام برده می‌شود به مسیرش برای تحقق رویای 43 ساله ادامه بدهد.
دیداری که می تواند دوباره گسل‌های ایجاد شده میان برخی از هواداران تیم ملی و کی‌روش را ترمیم کند. او با همه نقدها هنوز هم مورد اعتماد است و تجربه جام جهانی نشان داد حتی وقتی قلم روی نام سیدجلال حسینی کشید باز هم جوان ها سنگر را حفظ کردند و کمتر کسی یاد مدافع قرمزها افتاد.
می‌توان با پاره‌ای از رفتارها و گفتارهای او موافق نبود و خُرده گرفت اما حقیقت این است که وقتی او کنار تیم‌ملی ایران می‌ایستد حریفان محتاط‌تر می‌شوند و حتی داورها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. باور دارم اگر کی‌روش کنار خط بازی ایران-پرتغال آن همه داورها را تحت تاثیر قرار نمی‌داد حتی با وجود VAR باز هم آن پنالتی دقایق آخر را به سود ما اعلام نمی‌کردند.
او حالا در یکی از حساس‌ترین برهه های مربیگری‌اش در ایران است. مردی که در میان ستایش ایرانیان به یک برند شخصی تبدیل شده است با پاره ای اظهارنظرها خود را در معرض شدیدترین نقدها قرار داد تا کسی جز قهرمانی از او نخواهد.
بررسی رفتارهای کی‌روش نشان می‌دهد که او به ادامه همکاری با ایران تمایل دارد ولی به نظر این عشق یک‌سویه است و دولت تمایلی برای ادامه همکاری ندارد به همین دلیل او هر روز فاصله‌اش را با فدراسیون و وزیر بیشتر می‌کند و می‌کوشد به رهبری نزدیک شود.(بررسی گفتگوهای دو سال اخیر او و تکرار چندباره تمایل برای دیدار با رهبری در نوع خود جالب توجه است)
برخلاف تصورها به نظر می‌رسد کی‌روش از فشارهای رسانه‌ای نه تنها خسته نمی‌شود بلکه برای جنگیدن انرژی مضاعفی می‌گیرد. او حالا باید مقابل یکی از دشوارترین تیم‌های این مرحله قرار بگیرد. عمان؛ تیمی که اگر موفق به شکست دادنش بشویم خیلی‌ها می‌گویند قدرت درجه سه آسیاست و اگر مقابلش نتیجه نگیریم منتقدان عنوان می‌کنند که حتی از پس عمان هم برنیامدید؟
با این همه بازیکنان ایران اگر می‌خواهند برتن یک رویای نیم قرنه لباس حقیقت بپوشانند باید بی‌توجه به نام تیم‌ها جوری بجنگند که انگار آخرین بازی زندگی‌شان است. از سر آلکس فرگوسن نقل می‌کنند که در رختکن و بین دو نیمه بازی مشهور منچستریونایتد-بایرن مونیخ (فینال لیگ قهرمانان اروپا) به بازیکنانش گفت: در پايان مسابقه تنها چند سانتي‌متر با جام فاصله داريد، اگر شکست بخوريد نمي‌توانيد آن را لمس کنيد. براي بيشتر شما اين بهترين فرصت است. اگر تمام تلاش‌تان را نکرديد. بهتر است به رختکن برنگرديد!
حالا برای کی روش و شاگردانش این بهترین فرصت است. تنها چند بازی و فتح ارزشمندترین عنوان در فوتبال آسیا. امری که می تواند برای چند روز مثل یک مُسکن قوی رنج های زندگی را از خاطرمان ببرد. کاش بهانه های بیشتری داشتیم برای شادمانی، برای اینکه در روزهای سخت به آنها چشم بدوزیم و توان مضاعفی را برای جنگیدن با این روزهای سخت پیدا کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار