کد خبر: ۷۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
چند روز قبل انتشار یک فیلم چند ثانیه‌ای در فضای مجازی بار دیگر جنجال به پا کرد و خشم مردم را برانگیخت. ‏ کلیپ چند ثانیه‌‏ای که در آن دو دختر جوان درحالی‌که در میان برف‌ها در پارکی در ائل‌گلی تبریز به راه خودشان ادامه می‌‏دهند، ناگهان در انبوهی از جمعیت گرفتار می‌شوند.
پرونده جنجالی تعرض به دختران ائل‌گلی + فیلم
چند روز قبل انتشار یک فیلم چند ثانیه‌ای در فضای مجازی بار دیگر جنجال به پا کرد و خشم مردم را برانگیخت. ‏
کلیپی که پلیس را وارد عمل کرد و خیلی زود ماموران نیروی انتظامی را در مقابل یک پرونده حساس قرار ‏داد. پرونده‌ای که با تلاش ماموران، خیلی زود به نتیجه رسید و متهمان را تحویل قانون داد. کلیپ چند ثانیه‌‏ای که در آن دو دختر جوان درحالی‌که در میان برف‌ها در پارکی در ائل‌گلی تبریز به راه خودشان ادامه می‌‏دهند، ناگهان در انبوهی از جمعیت گرفتار می‌شوند.
جمعیتی که این دو دختر را به شدت غافلگیر می‌کنند. ‏پسران جوانی که با خنده‌های بلند و برف‌هایی در مشتشان دور این دو دختر را می‌گیرند. در ابتدا یک ‏شوخی ساده به نظر می‌آید، ولی چند ثانیه بعد ناگهان این دو دختر در میان جمعیت پسران گم می‌شوند و ‏همین طور برف و مشتی است که از پسران نثارشان می‌شود. دخترانی که حتی فرصت نشان دادن عکس‌‏العمل هم ندارند و آن‌قدر غافلگیر می‌شوند که فقط سعی دارند با یک راهی خود را نجات دهند. اما سیل ‏جمعیتی که به آنها حمله‌ور شده و این دو دختر را احاطه کرده است به آنها اجازه این عکس‌العمل را نمی‌‏دهد.
انتشار این کلیپ در فضای مجازی موجی از ناراحتی‌ها و خشم مردم، به‌خصوص مردم تبریز را بر انگیخت. ‏مردمی که توهین و اهانت و آزار این دو دختر را تاب نیاوردند و همه یکصدا خواستار مجازات مسببان این ‏مسأله شدند. حتی کارگردانانی چون تهمینه میلانی هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. تهمینه ‏میلانی، با انتشار این ویدیو اعتراض خود را با این عنوان «حرکت زشت و تعرض چند جوان به دو دختر در ‏پارک ائل گلی تبریز!» مطرح کرد‎.
همین شد که پلیس و کارآگاهان تبریز با توجه به حساسیت ایجاد شده در این زمینه، بلافاصله وارد عمل ‏شدند و دستگیری این جوانان آزارگر را در دستور کار خود قرار دادند. شروع تحقیقات پلیس به یک عملیات ‏سریع منجر شد و بلافاصله ٦ متهم این پرونده دستگیر شدند و در برابر بازجویی‌های پلیسی قرار گرفتند.

*پرونده جنجالی
این در حالی است که باز هم یک پرونده جنجالی دیگر در مقابل پلیس قرار گرفت. دو دختر ١٥ ساله‎‏ همان ‏لحظه پس از حمله پسرهای جوان به  پلیس پارک مراجعه کردند و با طرح شکایت از ماموران خواستند ‏موضوع را پیگیری کنند. سرهنگ ‌هاشم شعفی معاون اجتماعی ناجا تبریز درباره این حادثه به «شهروند» ‏گفت: «پلیس با توجه به حجم گسترده خشم و ناراحتی مردم، از جنبه عمومی جرم وارد ماجرا شد و این ‏پرونده را پیگیری کرد.  به‌دنبال بارش برف و حضور مردم در پارک ائل‌گلی تبریز برای شادی و تفریح، عوامل ‏انتظامی هم همزمان در محل حضور داشتند‎.‎‏ با طرح شکایت این دخترها ماموران انتظامی به صحنه رفتند و ‏با توجه به شگردهای پلیسی توانستند ٢ پسر جوان را که مزاحمت ایجاد کرده بودند، دستگیر کنند. این ‏پسرها از سوی دختران نوجوان شناسایی شدند. در حالی‌ که پیگیری‌ها برای دستگیری دیگر اعضای این گروه ‏از مزاحمان ادامه داشت ماموران در عملیات بعدی ٤ جوان دیگر را هم دستگیر کردند و تحویل مقامات قضائی ‏آذربایجان شرقی دادند.»‏


*متهمان روانه زندان شدند
موسی خلیل اللهی دادستان تبریز هم درباره این پرونده جنجالی گفت: «روز شنبه بود که این ماجرا به اطلاع ‏ما رسید. به محض اطلاع از موضوع ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل‌گلی تبریز و انتشار فیلم این ‏مزاحمت، دستورات لازم صادر شد و خاطیان در این رابطه بازداشت شدند و در اختیار پلیس امنیت اخلاقی ‏قرار گرفتند‎.‎‏»‏
وی با اشاره به این‌که ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، امری قبیح و ناپسند است گفت: «ناپسندتر این‌ که ‏افرادی این گونه مسائل را در جامعه انتشار دهند و باعث ایجاد ناامنی در جامعه شوند، از این رو دستگاه ‏قضائی به شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد‎.‎‏»‏
دادستان عمومی و انقلاب تبریز با تأکید براین که رسیدگی به این گونه پرونده‌ها در اولویت است، افزود: ‏‏«پرونده این افراد به شعبه بازپرسی ارجاع شد و پس از تفهیم اتهام به زندان معرفی شدند و کیفرخواستِ ‏لازم به‌زودی صادر خواهد شد.»‏

*گلباران دختران تبریزی در پارک ائل‌گلی
به دنبال این ماجرا و ناراحتی مردم، اقدام خودجوش جوانان تبریز برای نشان دادن فرهنگ اصیل آذربایجانی ‏باعث خوشحالی دختران تبریز و مردم شد. اقدامی که در همان پارک و درست برعکس اقدام خشن متهمان ‏دستگیر شده بود. به دنبال این اتفاق و انتشار این ویدیو در فضای مجازی جوانان تبریزی با انتشار هشتگ «غیرتعلی- تبریز» ضمن عنوان اعتراض خود به این رفتار ناشایست و زننده در همان پارک برای از بین بردن ‏هتک حرمت به زنان و دختران سرزمینشان شاخه گلی را به همه زنان و دختران رهگذر تقدیم کردند. آنها ‏با اهدای گل به زنان و دختران در پارک ائل‌گلی تبریز، ضمن پاسداشت جایگاه والای زنان و دختران، اقدام ‏ناشایست تعدادی افراد فرصت‌طلب در این پارک را که منجر به هتک حرمت دو دختر جوان شده بود،  ‏محکوم کردند.
منبع: شهروند


نام:
ایمیل:
* نظر: