کد خبر: ۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شخص و سه شرکت را به اتهام همکاری با دولت ایران تحریم کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه شش شخص و سه شرکت ایرانی را به اتهام همکاری با دولت ایران هدف تحریم‌های اقتصادی قرار داد.

به ادعای این وزارت خانه این افراد و شرکت‌ها توانسته‌اند با دور زدن تحریم‌ها در فعالیت‌هایشان میلیون‌ها دلار به دست آورند.

دیوید کوهن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این باره گفت: این اقدام نشان می‌دهد که دولت باراک اوباما تا چه اندازه در خصوص اجرای تحریم‌هایی که هم‌اکنون به قوت خود باقی هستند جدی است اگرچه کاخ سفید از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت نمی‌کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا افزود: اگرچه ما به طور همزمان در حال ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران هستیم اما در کلام و عمل خود به صراحت اعلام کرده‌ایم که اجرای تحریم‌های موجود را ادامه می‌دهیم.

به ادعای این گزارش، متهمان به همکاری با دولت ایران از طریق شهروندان افغان و یک شرکت تجاری مستقر در دوبی سرمایه زیادی را به دلار آمریکا تبدیل کرده‌اند. همچنین شرکت‌هایی که هدف این تحریم‌ها قرار گرفتند متهم به همکاری با دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حالی این تحریم‌ها را صادر کرده است که باراک اوباما پیش از این تهدید کرده بود در صورت تصویب تحریم جدید علیه ایران در کنگره آن را وتو خواهد کرد.

وی گفته بود تحریم‌های جدید می‌تواند روند مذاکرات هسته‌ای کنونی با ایران را تخریب کند.

ایران و گروه 1+5 هم‌اکنون در حال انجام مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور هستند.

انتظار می‌رود دور بعدی این مذاکرات در اواسط ژانویه سال 2015 برگزار شود.

به گزارش ایسنا، ایران و کشورهای عضو 1+5 بیش از یک سال است که با هدف دستیابی به یک راه‌حل جامع و نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وارد مذاکره و رایزنی شده‌اند.

غرب ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند این در حالی است که ایران همواره تاکید دارد برنامه هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و به منظور استفاده‌های غیرنظامی آن را دنبال می‌کند.

مقامات ایران تاکید می‌کنند که سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: