کد خبر: ۷۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
مدیرعامل بورس تهران پیش بینی کرد:
مدیرعامل بورس تهران گفت: با حذف سودهای روزشمار، سرمایه‌های مردم بیشتر به سمت بازار سرمایه سوق داده می‌شود و اثر آن در تولید دیده خواهد شد.
رونق بازارسرمایه با حذف سودهای روزشمار بانکی

مدیرعامل بورس تهران گفت: با حذف سودهای روزشمار، سرمایه‌های مردم بیشتر به سمت بازار سرمایه سوق داده می‌شود و اثر آن در تولید دیده خواهد شد.

علی صحرایی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: به واسطه افزایش قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، سازمان‌های بورس فروش بالا و سودآوری داشته‌اند و اقبال مردم نیز در این بازارهای قابل توجه است. از ابتدای امسال نیز، ۵۲ درصد معاملات با افراد حقیقی بوده است و در مقابل ۴۸ درصد فروش داشته اند که مردم با شرکت در این بازار، بازده خوبی را شاهد بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه بازارهای موازی مثل مسکن و ارز که شرایط غیرقانونی داشتند و حضور در این بازارها ممنوع بود، مردم در بازار بورس سرمایه گذاری‌های خوبی داشته‌اند.  

به گفته مدیرعامل بورس تهران، همچنین ۳۲۴ شرکت بورسی دارای تکنولوژی و فناوری هستند که با تغییرات به وجود آمده در قیمت‌ها، بورس را به عنوان گزینه خوبی برای سرمایه گذاری انتخاب کردند.  

صحرایی گفت: بورس از  سال ۸۴ شفافیت بیشتری پیدا کرده و نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها، امکان نقدشوندگی بالایی دارد؛ بنابراین مردم با شرکت در بازار سرمایه و بورس، امکان تحلیل دارند و با ساز و کارهایی که طراحی شده و اطمینان‌بخشی از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت، به اطمینان سرمایه گذاران خرد کمک می‌شود.

وی اظهار داشت: با وجود نقدشوندگی بالا، مردمی که وارد بازار بورس می‌شوند، اطمینان بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری دارند.

مدیرعامل بورس تهران گفت: با حذف سودهای روزشمار، سرمایه‌های مردم بیشتر به سمت بازار سرمایه سوق داده می‌شوند و اثر آن در تولید دیده خواهد شد، همچنین به دلیل اینکه پول‌های خرد مردم، وارد تولید می‌شود و از سرمایه در گردش استفاده می‌شود، آثار تورمی هم ندارد و اشتغالزایی صورت می‌گیرد.  

صحرایی در ادامه درباره ابزارهای نوین در بازار سرمایه گفت: ساز و کار بنیادی بورس به نحوی است که باید بورس، محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاران باشد؛ بنابراین شفافیت بیشتر و اطمینان بخشی تا تحت نظام قراردادن شرکت‌ها همه مقدمات سرمایه‌گذاری و زیربنای رسیدن به جذب نقدینگی هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار