کد خبر: ۷۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
دکتر علی صالح آبادی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جلسه ای با استاندار شیراز گفت: بانک مرکزی بر این مهم تاکید دارد که بین تامین سرمایه در گردش و راه اندازی پروژه جدید، اولویت با تامین سرمایه در گردش است.
اولویت بانک توسعه صادرات؛ تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اگزیم نیوز، مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: تلاش بانک ها این است مانع توقف فعالیت شرکت های فعال شده و در گام بعدی به سراغ تعریف پروژه جدید برویم؛ به این ترتیب کارخانجات موجود در سطح ظرفیت اسمی خود کار می کنند و از کاهش سطح تولید در داخل کشور جلوگیری می شود.
دکتر صالح آبادی در این دیدار که با هدف معرفی خدمات و ارزیابی فعالیت های بانک توسعه صادرات در استان فارس برگزار شد، گفت: خوشبختانه شعبه شیراز از جمله شعب فعال بانک توسعه صادرات ایران به شمار می رود و ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی و مانده تسهیلاتی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان، نشان از گردش تسهیلاتی در این استان است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: علی رغم محدودیت های موجود، بانک توسعه صادرات در حوزه خدمات ارزی، از جمله بانک های فعال در این عرصه محسوب می شود و از طریق صرافی توسعه صادرات که یکی از پنج صرافی تراز اول کشور است، نقل و انتقالات را در حوزه ارزی انجام می دهد و در عین حال عامل دریافت ارز پتروشیمی ها نیز به شمار می رود.
صالح آبادی یادآور شد: به دلیل همکاری مطلوب صرافی توسعه صادرات با بانک مرکزی و نیز برخورداری از عاملیت پتروشیمی ها، عمدتا ارز مورد نیاز برای ثبت سفارش های انجام شده از طریق بانک توسعه صادرات، تامین می شود.
وی تشریح کرد: به دلیل فعال بودن صرافی توسعه صادرات، در حال حاضر در این بانک ثبت سفارشی بدون تامین ارز نداریم و عمده ارزی که تامین می شود، ارز نیمایی، ارز پتروشیمی ها و بخش اندکی از آن ارز نفتی است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات بیان داشت: شعبه شیراز از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۶.۵ میلیون یورو اعتبار اسنادی گشایش و نزدیک به ۴۰ میلیون دلار نیز حوالجات ارزی انجام شد.
وی مجموع ضمانت نامه های ریالی صادرشده از سوی شعبه شیراز بانک توسعه صادرات، را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این منظر شعبه شیراز در رتبه دوم بین همه شعب بانک توسعه صادرات قرار دارد.
علی صالح آبادی تصریح کرد: هیچگونه سهمیه بندی برای اعطای تسهیلات بانک توسعه صادرات وجود ندارد؛ هر استان بنا به ظرفیت های صادراتی خود می تواند هر میزان که لازم است از تسهیلات این استفاده کند.
مدیر عامل اگزیم بانک ایران با اعلام آمادگی برای ارائه خدمات و اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی صادرات محور استان فارس، گفت: طی بازدیدهای انجام شده از بنگاه های اقتصادی استان، نوعا فعالان اقتصادی از نحوه تعامل و خدمت رسانی همکاران ما در شعبه شیراز اعلام رضایت کردند؛ هر چند بر این باورم که در شرایط فعلی سطح و شیوه تعامل با مشتریان، طی تخصیص و اعطای تسهیلات برای تامین واردات و مواد اولیه، نیازمند صبوری و استمرار است.
یداله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس نیز در این نشست گفت: تسهیلات ریالی اعطایی بانک توسعه صادرات طی سالهای ۱۳۹۴ تا کنون ۱۹۵ درصد رشد داشته است و در سال ۹۶ و ۹۷ در بسیاری از شاخص ها عملکرد مثبت داشته است.
رحمانی افزود: حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات و هیات همراه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم حضور ایشان در جمع صادرکنندگان استان، روند رو به رشد را در برنامه های بانک توسعه صادرات برای پیشبرد اهداف صادراتی استان سرعت بیشتری ببخشد.
وی به رشد صادرات استان فارس در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: بستر شکوفا شدن ظرفیت های صادرات غیر نفتی استان فارس فراهم است و بخش خصوصی نیز توان و ظرفیت لازم برای دستیابی به جایگاههای بالاتر در این حوزه را داراست.
علی همتی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه از بانک های صنعت و معدن و بانک توسعه صادرات بعنوان بانکهای تخصصی فعال در استان فارس یاد کرد و گفت: خوشبختانه هر دو بانک علی رغم محدودیت به لحاظ تعداد شعبه در استانها، از نظر کیفی، خدماتی که ارائه داده اند، نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات استان ایفا کرده است.
وی گفت: بانک توسعه صادرات در قبال ضمانت نامه های دریافتی از این بانک، مشتریان خود را مشمول دریافت مشوق هایی می کند که تا حداکثر ۲ درصد تخفیف را شامل می شود.
همتی از سایر تسهیلات بانک توسعه صادرات با درصد های متفاوت نام برد و گفت: بسته به منابع تسهیلاتی، نرخ هایی از ۱۱، ۱۲ و ۱۶ درصد از سوی بانک ارائه می شود و نیز از تلفیق منابع بانک با منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات ۱۴.۵ درصدی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه عملکرد بانک توسعه صادرات در استان فارس بسیار خوب بوده و انتظار می رود با تعاملات نزدیکتر بانک با فعالان اقتصادی و آگاهی از خدمات بانک توسعه صادرات، استان فارس سهم بیشتری از تسهیلات صادراتی بانک توسعه صادرات ایران را به خود اختصاص دهد.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز استاندار فارس در این نشست اظهار داشت: بر اساس گزارهایی که از بانکهای کشور داریم، عملکرد بانک توسعه صادرات شیراز را مطلوب بوده است و جا دارد از خدمات آقای هاشمی، رئیس شعبه بانک توسعه صادرات تقدیر کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: