کد خبر: ۷۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
رئیس‌جمهور با اعلام پشتیبانی مجدد تهران از دولت قانونی ونزوئلا تاکید کرد که اتحاد ملت ونزوئلا با دولت قانونی این کشور بسیار مهم است و در این توطئه جدید ملت ونزوئلا پیروز شده و به آمریکایی ها نشان خواهند داد که حق مداخله در امور کشور خود را نمی دهند.
روحانی: پشتیبان دولت قانونی آقای مادورو هستیم

رئیس‌جمهور با اعلام پشتیبانی مجدد تهران از دولت قانونی ونزوئلا تاکید کرد که اتحاد ملت ونزوئلا با دولت قانونی این کشور بسیار مهم است و در این توطئه جدید ملت ونزوئلا پیروز شده و به آمریکایی ها نشان خواهند داد که حق مداخله در امور کشور خود را نمی دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه " کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس" سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا تاکید کرد: ما پشتیبان دولت قانونی آقای مادورو هستیم و معتقدیم که مردم ونزوئلا  با وحدت و ایستادگی در کنار دولت ، این توطئه را نیز مانند توطئه های قبلی خنثی خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا توطئه جدیدی علیه دولت و ملت ونزوئلا آغاز کرده است، گفت: آمریکایی ها اساسا با همه انقلاب‌های مردمی و کشورهای مستقل مخالفند و می خواهند با سرکوب انقلاب ها و کشورهای مستقل، بر دنیا مسلط شوند.

روحانی خاطرنشان کرد:آمریکایی ها حتی دیگر قدرتها در دنیا را هم تحمل نمی کنند به طوری که رفتار تحکم‌آمیز آنها را نسبت به روسیه ، چین و حتی اروپا نیز شاهدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه شیوه جدیدی  که آمریکایی ها با ایجاد دولت در دولت در ونزوئلا بکار گرفته اند، یکی از کارهای بسیار زشت است که امروز در جهان شاهدیم، افزود: انقلاب‌های مخملی را از طرف آمریکایی ها دیده بودیم  اما مداخله به این صورت در ونزوئلا، شیوه جدیدی است که آغاز کرده اند.

روحانی با اشاره به روابط خوب تهران و کاراکاس، خاطرنشان کرد: روابط دو کشور طی سال‌های اخیر بسیار خوب و صمیمانه بوده است که در دوره آقای نیکلاس مادورو نیز ادامه یافت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران به توسعه روابط خود با کشور دوست ونزوئلا ادامه می دهد، تصریح کرد: در زمینه های سیاسی و همچنین اقتصادی و سرمایه گذاری، مسیر گذشته در روابط دو کشور را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور همچنین انتخاب آقای لاکوردونس به عنوان یک شخصیت فعال و عنصری موثر در دولت ونزوئلا را به عنوان سفیر این کشور در تهران ، نشانه اهمیت کاراکاس برای توسعه روابط دو کشور دانست .

سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت های رهبر انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران از مردم و دولت این کشور در مقاطع مختلف، گفت: در این نبرد و توطئه جدید ما با امپریالیسم جهانی  روبرو هستیم اما مردم ونزوئلا در این مبارزه پیروز خواهند شد.

"کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس" ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور ، به روابط خوب ایران و ونزوئلا در همه زمینه ها اشاره کرد و خاطرنشان نمود: ما در مسیر مبارزه با امپریالیسم و مقابله با توطئه ها به کمک دوستان خوب خود از جمله ایران حساب کرده ایم.

سفیر جدید ونزوئلا در تهران همچنین  با ابلاغ سلام های گرم  نیکولاس مادورو، از طرف رئیس جمهور و مردم کشورش  چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی را به رهبر انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران تبریک گفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار