کد خبر: ۷۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
حجت‌الله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست خبری این بانک که با حضور رسانه‌های ارتباط‌جمعی برگزار شد گفت: خدمات و محصولات این بانک باهدف نیازسنجی جامعه هدف طراحی‌شده است.
خدمات و محصولات بانک توسعه تعاون باهدف نیازسنجی جامعه هدفمدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به رونمایی از 7 طرح در بانک توسعه تعاون به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طرح حامی درمان، طرح همراه، طرح همراه فرهیختگان، طرح همراه سلامت، طرح همکار، بن کارت تعاون و طرح بخشش 6 درصدی وجه التزام تأدیه دین ازجمله این 7 طرح به شمار می‌آیند که در دهه مبارک فجر رونمایی و اجرایی می‌گردند.
مهدیان بابیان این مطلب که این طرح‌ها بر اساس نیازسنجی واقع‌بینانه و بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی بانک تدوین و رونمایی شده است خاطرنشان کرد: در طرح‌های فوق نیازهای اقشار مختلف جامعه شامل، پزشکان در طرح همراه سلامت، اساتید دانشگاه‌ها، موسسات عالی آموزشی، فرهنگیان و معلمان در طرح همراه فرهیختگان، بنگاه‌داران و کسب‌وکارهای کوچک در طرح همکار مدنظر قرارگرفته‌شده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون بن کارت تعاون را نیز از دیگر طرح‌های این بانک دانست که جایگزین بن کاغذی، برای خرید کالا از فروشگاه‌ها و یا مراکز فروشگاهی می‌شود.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به طرح بخشش ۶ درصدی وجه التزام تأخیر تأدیه دین گفت: این طرح برای ساماندهی بدهی فعالان اقتصادی است، درصورتی‌که بدهی سررسیدشان را تا ۲۸ اسفند تسویه کنند می‌توانند از بخشودگی ۶ درصد وجه التزام ناشی از تأخیر تأدیه دین استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۳۵ هزار اشتغال جدید در کشور توسط بانک توسعه تعاون ایجادشده است افزود: برای مددجویان نهادهای حمایتی، چون بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی در طرح اشتغال ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: امسال تکلیف ما در قبال سازمان بهزیستی پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات است که تا الآن توانستیم برنامه خود را عملیاتی کنیم و در بخش کمیته امداد نیز ۲۰ میلیارد تومان تکلیف داریم که تاکنون ۸۲ درصد برنامه محقق شده است، همچنین پرداخت تسهیلات در بنیاد شهید نیز امسال ۱۰ میلیارد تومان بود که صد درصد عملیاتی شد.
وی درباره تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون تصریح کرد: مجموع تسهیلات پرداختی در سال ۹۵ بانک توسعه تعاون ۵ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۶؛ ۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که امسال رشد منابع بانک ۳۰ درصد افزایش داشت.
مهدیان بابیان اینکه از سیستم بانکداری سنتی فاصله گرفتیم، اظهار کرد: بانکداری سنتی دیگر جوابگوی نیاز مردم و فعالان اقتصادی نیست و بانک‌هایی موفق‌تر هستند که به سمت زیرساخت‌های الکترونیک بروند و خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان خود را در دستور کار قرار دهند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: آینده از آن بانک‌هایی خواهد بود که چابک‌تر باشند و خدمات خود را در فضای مجازی بهتر از سایرین توسعه دهند، از سوی دیگر نیاز به شعبه از بین رفته و بانک‌های قدیمی بزرگ کشور نیز در حال کاهش شعب خود هستند، چراکه این شعبات مرکز هزینه شده‌اند و کمک زیادی به مردم نمی‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: