کد خبر: ۷۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
خرید توافقی زعفران متوقف شد
میری گفت: امسال قیمت زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل تحت تاثیر شرایط اقتصادی و تورم حاکم بر بازار، ۲ برابر رشد داشته است.
افزایش ۲ برابری قیمت طلای سرخ در بازار

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی از رکود حاکم بر بازار زعفران خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد چرا که مصرف کنندگان به زعفران به عنوان کالای لوکس نگاه می‌کنند، درحالیکه زعفران یک داروی گیاهی به شمار می‌رود.

میری با اشاره به اینکه صادرات طبق روال عادی در حال انجام است، بیان کرد: هم اکنون آمار جدید صادرات اعلام نشده و آخرین آمار مربوط به آبان ماه است که انتظار می‌رود گمرک هر چه سریع‌تر آمار جدید را اعلام کند.


بیشتر بخوانید: کنترل قاچاق زعفران در بازار/۸۰ درصد طلای سرخ به بازار‌های هدف صادر می‌شود


نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش ۲ برابری قیمت زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و افزود: قیمت طلای سرخ تحت تاثیر مسائل اقتصادی و تورم همانند دیگر اقلام با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید توافقی زعفران از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی متوقف شده است، بیان کرد: هم اکنون سازمان مرکزی تعاون روستایی فکر می‌کند که قیمت‌های فعلی زعفران در بازار منطقی است و به همین خاطر در بازار ورود نمی‌کند.

میری قیمت زعفران را تابع عرضه و تقاضا در بازار دانست و گفت: در شرایط کنونی صادرکنندگان و واحد‌های بسته بندی با نرخ‌های بازار اقدام به خریداری محصول می‌کنند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان خرید توافقی زعفران را اهرم مناسبی برای جلوگیری از کاهش قیمت محصول برشمرد و افزود: اگر خریداران زعفران با نرخ‌های پایین‌تر از آنچه که مد نظر سازمان تعاون روستایی است، اقدام به خرید محصول کنند؛ آگاه باشند که سازمان تعاون روستایی به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان وارد عمل خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار