کد خبر: ۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
تيتركارگران نفتي قرباني سقوط قيمتها در فايننشال تايمز بود همچنين افزايش ماليات سال 2015 در تركيه، سرمايه گذاري بازارهاي نوظهور به دلار وآينده نامشخص براي بانكهاي اماراتي از عناوين روزنامه‌هاي حريت ، وال استريت ژورنال و نشنال بود.

به گزارش روزنامه تجارت، تيتركارگران نفتي قرباني سقوط قيمتها در فايننشال تايمز بود همچنين افزايش ماليات سال 2015 در تركيه، سرمايه گذاري بازارهاي نوظهور به دلار وآينده نامشخص براي بانكهاي اماراتي از عناوين روزنامههاي حريت ، وال استريت ژورنال و نشنال بود كه آنها را در ذيل ميخوانيم.

كارگران نفتي قرباني سقوط قيمتها

فايننشال تايمز: قيمت نفت از سال 2008 تا كنون به پايين ترين سطح خود رسيده است. نفت برنت با 49 درصدكاهش روبرو شد و كاهش قيمت در بازار مس و آهن را به همراه داشت . كاهش قيمتها بر بازار بورس نيز تاثيرگذاشت. شركاتهاي نفتي چون توتال، رويال داچ شل ، بريتيش پتروليوم و شورون هزينههاي خود را كاهش داده و 15 درصد از حقوق كارگران خود را كم كرده اند. شركت بريتيش پتروليوم درآمد 450 كارگر خود را از سال جديد كاهش خواهد داد.اين خبر نگراني درباره تعديل نيرو دراين شركتها را افزايش داده است.

افزايش ماليات سال 2015 در تركيه

حريت: درسال جديد تركيه هزينهها و مالياتها را افزايش خواهد داد. دولت جرايم متخلفان مالياتي را اعلام كرد. قابل ذكر است درسال 2015 مردم به دنبال افزايش درآمد ماهانه خود 10 درصد بيشتر ماليات خواهند پرداخت. هزينههاي دولتي در بخش جرائم رانندگي، ماليات خودرو و صدور پاسپورت نيز افزايش ميابد.اين اقدامات وزارت اقتصاد براساس ميزان تورم اعمال شده در 12 ماه گذشته بوده است ولي هنوز درآمد پيش بيني شده از ماليات اعلام نشده است.

سرمايه گذاري در بازارهاي نوظهور به دلار

وال استريت ژورنال: افزايش ارزش دلار باعث شده تا بازارهاي نوظهور سهامها شركتهاي خود را به جاي پول رايج خود به دلار صادر كنند. ارزش پولهاي رايج در بازارهاي نوظهور با توجه به بدهيهاي بالا با كاهش روبرو شده است و شركتهاي بدهكار انتخاب دلار را راهي براي فرار از بدهيهاي سنگين خود ميدانند. بازارهاي نوظهور چون برزيل و تايلند با هزينههاي 1 تريليون دلاري در بخش اوراق قرضه روبرو شدند. با رشد ارزش دلار در سال 2014 شركتها با صدور سهام خود به دلار به جاي پول رايج كشور خود با سود قابل توجهي روبرو شدند. انتخاب دلار باعث ميشود ارزش سهامها نيز افزايش يابد.

آينده نامشخص براي بانكهاي اماراتي

نشنال : درآمد بانكهاي اماراتي در نه ماه اول سال 2014 با توجه به افزايش وامها و سپرده گذاريها با شكوفايي خوبي همراه بود. اصلي ترين دلايل آن هزينه دولت براي جادهها ، فرودگاهها و خدمات شهري بود كه احيا اقتصادي را به همراه داشت با وجود سود كم بانكي درسال 2014 بانكهاي اماراتي توانستند از راهكارهاي متفاوت سود كنند. درعين حال انتظار ميرود به دنبال كاهش قيمت نفت درآمد مازاد ناشي از آن نيز كاهش يابد درنتيجه رشد سود بانكها از طريق ارائه وام و حتي سپرده گذاري نيزكم خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار