کد خبر: ۷۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
10 هزار فرصت شغلی در معرض تهدید بیکاری است
صدها نفر از صاحبان مغازه های بازار کوهک در اعتراض به دستور تعطیلی این بازار از سوی نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان، مقابل این بنیاد تجمع کردند.
تجمع مقابل بنیاد مستضعفان در اعتراض به دستور تعطیلی بازار کوهک
صدها نفر از صاحبان مغازه های بازار کوهک در اعتراض به دستور تعطیلی این بازار از سوی نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان، مقابل این بنیاد تجمع کردند.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک در توضیح دلایل این تجمع گفت:بازار کوهک در زمینی به مساحت 9 هکتار در کنار پادگان نیروی دریایی در منطقه رسالت واقع شده که مدت 10 سال است فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه 10 سال قبل کسبه سنگ و سرامیک از منطقه بابایی در نتیجه فشار شهرداری به کوهک منتقل شدند گفت: این زمین متعلق به نیروی دریایی ارتش است و نیروی دریایی با تمامی کسبه این بازار که حدود 2 هزار نفر هستند، قرارداد بسته است.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اینکه نداجا هنگام عقد قرارداد به کسبه قول داده بود که هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای کار در این بازار وجود ندارد گفت: به همین دلیل در این زمین که بایر بود، هزینه ساخت و ساز کردیم و بیش از 50 میلیارد تومان صرف ساخت سوله و امکانات از قبیل آسفالت و خدمات شهری کردیم.
وی با اعلام اینکه سالانه 18 میلیارد تومان به نیروی دریایی ارتش اجاره ملک می دهیم گفت: در تمام 10 سال گذشته به موقع اجاره ملک را به نداجا داده ایم تا آنکه یک باره نداجا به ما هشدار داد باید ملک را تخلیه کنیم و همه روزه پیامک هایی مبنی بر تخلیه به ما می دهند.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اینکه سه انبار بزرگ سمند، انبار 55 و انبار شرق تهران و چند انبار دیگر در مجموعه بازار کوهک قرار دارد گفت: این منطقه شناخته شده و نیازهای شرق تهران را به سنگ، کاشی و سرامیک تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان، نداجا را تحت فشار قرار داده که باید زمین را بدون مستاجر و ساختمان به بنیاد تحویل بدهد، گفت: اکنون نداجا به ما هشدار داده که زودتر محل کسب خودمان را ترک کنیم تا ساختمانها و سوله هایی که با مشکل فراوان ساخته ایم، تخریب کنند.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک از مذاکراتی که نمایندگان و هیات امنای مجتمع کوهک با مسوولان ارشد ارتش داشته اند خبر داد و گفت: مسوولان ارتش به ما اعلام کردند که تحت فشار بنیاد قرار دارند و تعطیلی این مرکز و بیکاری هزاران نفر بنا بر خواست بنیاد است.
وی با اعلام اینکه به مسوولان اعلام کرده ایم با هر شرایطی حاضر هستیم مغازه های خود را بگیریم گفت:‌اگر بخواهند بفروشند می خریم اگر می خواهند اجاره بدهند، اجاره می کنیم اما نمی دانیم بنیاد مستضعفان چه اصراری بر تعطیلی این بازار و بیکار کردن هزاران نفر دارد.
نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه مبنی بر جلوگیری از تعطیلی بنگاههای اقتصادی گفت: تجمع بعدی رامقابل قوه قضاییه برگزار می کنیم تا آیت الله لاریجانی مانع تضییع حق ما شود و به نمایندگی از هزاران شاغلی که در آستانه بیکار شدن هستند، با بنیاد مستضعفان مذاکره کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: