به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی؛ معاون توسعه بازار و شبکه فروش با اعلام اینکه این مهم به صورت رسمی ابلاغ شده است در اهمیت دست یابی به این رتبه اظهار داشت: ازآنجا که تایید توانگری مالی شرکتهای بیمه ای از سوی بیمه مرکزی پس از بررسی های فنی دقیق صورت می گیرد مرجعی رسمی برای انتخاب شرکت های بیمه توسط بیمه گذران است.
•توانگری مالی؛ ملاکی برای انتخاب
ابوطالب قره چماقلو با تاکید براینکه توانگری مالی یک ادعا نبوده بلکه انعکاس واقعی عملکرد شرکت توسط نهاد ناظر است افزود: برای بیمه گذاران دو سوال مهم مطرح است، آیا شرکت بیمه مد نظر توان پرداخت خسارت را دارد ؟ دیگر اینکه آیا درزمان وقوع خسارت همکاری لازم و شایسته ای را خواهد داشت؟درواقع بیمه مرکزی با رتبه دادن به شرکت ها به پرسش نخست جواب داده و درانتخاب درست به بیمه گذار کمک شایانی میکند، پاسخ سوال دوم نیز درسایه پرسش اول است.
وی اظهارداشت: انتخاب رتبه های برتر در یک بازه رقمی صورت می گیرد. بیمه گذاران در ملاک قراردادن رتبه های اعلام شده باید به این نکته توجه داشته باشندکه ضریب توانگری بالاتر از صد معادل رتبه یک تعیین می شود که درمورد بیمه تجارت نو رتبه یک با عدد قابل توجه 916 به دست آمده که درنوع خود کم نظیر است.
"توانگری مالی بالا به شرکت بیمه امکان پذیرش ریسک های متنوع را می دهد قدرمسلم پوشش ریسک های بزرگ یکی از شاخص های توانمندی مجموعه خواهد بود." قره چماقلو با این تحلیل پایین بودن رقم ریسک نسبت به سرمایه موجود تجارتنو را درتعیین توانگری مالی وتایید آن توسط بیمه مرکزی موثردانسته وگفت : با این امکان ظرفیت پذیرش چندین برابری انواع بیمه نامه در مقایسه با وضعیت فعلی وجود دارد.
•پرداخت خسارت بر مدار توازن
وی با اشاره به اینکه اعطای رتبه یک"بهره وری کل عوامل" ازسوی سازمان مدیریت صنعتی و جایگاه یک توانگری مالی درماحصل رصد بیمه مرکزی به عنوان دونهاد ارزیاب نشان ازکارکرد مثبت بیمه تجارتنودارد، تلاش برخی رقبا در تضعیف چهره بیمه تجارتنو را بی فایده اعلام کرد.
قره چماقلودر این باره گفت: دغدغهای که تعدادی ازهم صنفان ومعدود فعالان این صنعت از باب نوپابودن بیمه تجارتنو ایجادمی کنند این است که درحوزه خدمات رسانی و پرداخت خسارت محدودیت های در این مجموعه ممکن است وجود داشته باشد، درپاسخ به این دسته از منتقدان باید به صراحت بگویم شبکه بیمه تجارتنو شبکه کامل و قدرتمندی است که قابلیت پوشش عملیات ،ارزیابی و پرداخت خسارت را با دو ترکیب ستادی وبرون سپاری (Outsource) به صورت قوی داراست. امروزه برون سپاری بخش عمده ای از بار عملیات ارزیابی خسارت را از دوش شرکت ها برداشته بنابراین جنس رقابت تغییر کرده است.
معاون توسعه بازاروشبکه فروش به بیمه گذاران اطمینان خاطرداد با وجود شعب مجهزدر استانها و نظارت دقیق بر برون سپاری عملیات ارزیابی خسارت، دغدغه سرعت در جبران خسارت توسط بیمه تجارتنو را به هیچ عنوان نداشته باشند.
•رضایت بیمهگذار؛ هدف اصلی
وی جلب رضایت بیمه گذاران را از اهداف اصلی تجارتنو برشمرده وگفت: درکنار اینکه درصددیم با اتکا به پشتوانه های بیمه تجارتنو سهم مجموعه از ریسک های بیمه گذاران افزایش یابد تمام تلاش خود را برای رضایت بیمه گذاران خواهیم کرد تا جایی که رضایت بیمه گذاران مزیت رقابتی مجموعه شود.
معاون توسعه بازار و شبکه فروش با خبردادن از ارتقاء سطح خدمات ارائه شده تاکید داشت: درکنار برنامههای بازاریابی و فروش که به زودی اعلام خواهد شد محوربرنامه های معاونت توسعه بازار برای سال 98 جلب رضایت مشتریان برای افزایش سهم بازار است تا شعار"با خیال راحت تکیه کن" تجارتنو به معنای واقعی محقق شود.
وی با اشاره به اینکه ذات بیمه آسودگی خیال است گفت: با توجه به این مهم هدف تمام مجموعه این است که مشتریان، بیمه تجارتنو را فقط برای راحتی خیال که اولویت اول مجموعه است انتخاب کنند.