کد خبر: ۷۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
مدیرعامل بانک ملی ایران با تشریح عملکرد و اهم اقدامات این بانک، از نادیده گرفتن اقدامات مثبت و قابل توجه سیستم بانکی در کشور انتقاد کرد.
انتقاد از نادیده گرفتن عملکرد مثبت نظام بانکیمحمدرضا حسین زاده در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره عملکرد و دستاوردهای بانک ملی طی سال های اخیر، اظهار داشت: نسبت به عملکرد سیستم بانکی کشور اغلب به صورت ناعادلانه قضاوت می شود و به نوعی به این سیستم به دلیل نادیده گرفتن اقدامات خدمات ارائه شده جفا می شود، بانک ملی هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی افزود: اما طی سال های گذشته بانکی ملی به عنوان یکی از شناخته شده ترین بانک ها توانسته خدمات مهم و قابل توجهی به مردم در تمامی نقاط کشور ارائه دهد. مدیرعامل بانک ملی ایران، گفت: یکی از اقدامات مهم بانک ملی در خارج از کشور، تاسیس شعب در سایر کشورها است که پس از انقلاب تعداد این شعب دو برابر شده و در کشورهای زیادی حضور دارد. همچنین بانک ملی در چندین بانک در کشورهای مختلف به عنوان صاحب سرمایه در حال فعالیت و ارائه خدمات است که بانک هایی قابل اعتماد و شناخته شده هستند.
حسین زاده ادامه داد: در داخل کشور نیز بانک ملی در تمامی پروژه های مهم کشور حضور داشته به خصوص پروژهای زیر ساختی و دیربازده که بخش خصوصی تمایلی به ورود به این حوزه ندارد و بانک ملی با سرمایه گذاری در این پروژه ها، مثل آزاد راه قزوین - زنجان - تبریز که از شاهراه های اتصال کشور به اروپا است، توانسته نقش به سزایی داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک ملی در سایر پروژه ها اعم از پتروشیمی، پالایشگاه، لاستیک سازی و ... حضور داشته، گفت: در توسعه کشور نقش بی بدیی داشته به خصوص توسعه نقاط محروم که توجیه اقتصادی و سرمایه گذاری ندارد اما بانک ملی به عنوان نماینده نظام بانکی و دولت وظیفه سرمایه گذاری در این مناطق را دارد. به گفته مدیرعامل بانک ملی ایران، عدد قابل توجهی از اشتغال زایی در کشور ناشی از سرمایه گذاری بانک ها در این پروژه ها و طرح ها است.
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه بانکداری الکترونیک در کشور، اظهار داشت: در بخش بانکداری الکترونیک نیز از سوی شبکه بانکی کشور به ویژه بانک ملی اقدامات خوبی انجام شده و نظام بانکداری الکترونیک هیچ کمبود و عقب ماندگی از تکنولوژی روز دنیا ندارد.
حسین زاده درباره مسئولیت اجتماعی بانک توضیح داد: براساس آمار و عملکرد بانک طی این سال ها نیز، سال گذشته در زمینه مسئولیت های اجتماعی بیش از صد مدرسه در نقاط مختلف و مناطق محروم توسط بانک ملی ساخته شده است. همچنین پروژه مهم دیگری که بانک ملی به همراه چند بانک دیگر در این طرح سرمایه گذاری کرده انتقال آب خلیج فارس به استان های مرکزی است تا با افتتاح و بهره برداری از این پروژه، شاهد بروز مشکلات و کمبود آب در آینده نباشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: