کد خبر: ۷۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
تقویت ۱۷۶۲ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بازار سهام امروز اگرچه با گام‌های محتاط و دست به عصا معاملات خود را آغاز کردند اما در میانه بازار همزمان با پرش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه شاهد صف‌نشینی دوباره بورس‌بازها در سهم‌های ارزمحور بودیم.
پس لرزه های گران شدن دلار به بازار سهام رسید

معامله‌گران بازار سهام امروز اگرچه با گام‌های محتاط و دست به عصا معاملات خود را آغاز کردند اما در میانه بازار همزمان با پرش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه شاهد صف‌نشینی دوباره بورس‌بازها در سهم‌های ارزمحور بودیم.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه پنجم اسفند ماه 97 با افزایش 1762 واحدی به رقم 166 هزار و 30 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 118 واحدی عدد 30 هزار و 271  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 2019 واحدی به رقم 185 هزار و 147 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 1646 واحدی به رقم 125 هزار و 278 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1865 عدد 316 هزار و 657 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 23 واحدی بر روی رقم دو هزار و 52 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر با 243 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 209 واحد و ملی صنایع مس ایران با 171 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با 46 واحد، پتروشیمی جم با 45 واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران با 26 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 699 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 6 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 243 هزار و 777 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و شمال شرق شاهرود، پتروشیمی مارون، حق تقدم داروسازی جابربن حیان، فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا، عمران و توسعه شاهد، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، بهمن دیزل، پلی اکریل ایران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، ذغال‌سنگ نگین طبس، ایران ترانسفو، لیزینگ ایرانیان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایرانیان،‌ سرمایه‌گذاری صنعت نفت، افرانت، متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های نوسازی ساختمان تهران و سرمایه‌گذاری خوارزمی، به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، از سوی ناظر بازار سهام تعلیق شد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های قند نیشابور، قند لرستان، بورس کالا و ملی صنایع مس ایران به دلیل نوسان ۲۰ درصدی قیمت با دوره سفارش گیری مجدد برای ۶۰ دقیقه طی معاملات امروز روبرو شدند.

گفتنی است بلوک ۱۷.۵۲ درصدی سهام مدیریتی غیرکنترلی ریل سیر کوثر به قیمت پایه کل ۳۷ میلیارد و ۲۰۶ میلیون و ۴۵۹ هزار تومان برای عرضه در روز شنبه ۱۱ اسفند ماه امسال از طریق بازار دوم فرابورس آگهی شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از ۲۳۸ میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش کمتر از ۵۹ میلیارد تومان کد به کد شد.

همین وضعیت در سرمایه‌گذاری ساختمان ایران با کد به کد شدن اندکی بیش از ۶۶ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱۹.۵ میلیارد تومان دنبال شد.

همچنین کمتر از ۲۳ میلیون سهم بانک آینده به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان کد به کد شد.

در ریل سیرکوثر نیز ۱۳.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو شد. این در حالی است که ه بیش از ۸ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

کمتر از ۳.۵ میلیون سهم سنگ آهن گوهر زمین به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات خود را در روندی آرام و متعادل اما با گام‌های محتاط و کم فروغ معامله‌گران آغاز کرد که با وجود تداوم عرضه تدریجی حقوقی‌ها در سهم‌های بزرگ اما از میانه بازار همزمان با پرش دوباره قیمت‌ها در بازار ارز و سکه، به یک باره تقاضا بر عرضه سهام در بورس پیشی گرفت و حتی برخی نمادها را با صف خریدهای پایدار روبرو کرد.

انتظارات تورمی معامله‌گران در سال آینده و همچنین اقبال برای جمع‌آوری سهم‌های ارز محور همزمان با رشد قیمت کامادیتی‌ها در بازارهای جهانی باعث شده تا گروه معدنی‌ها و فولادی‌ها پیشران بازار سهام در آخرین روزهای باقیمانده تا پایان سال باشند. هر چند که حقوقی‌های بزرگ و نمادهای عمومی با توجه به لزوم تسویه و پرداخت‌های پایانی سال از هر فرصتی در بازار برای شناسایی بازدهی و نقد کردن دارایی‌ها استفاده می‌کنند.

امروز گروه لاستیک و پلاستیک در کنار تک سهم‌های سیمانی برای بورس‌بازها قابل توجه بودند. این در حالی است که گروه پتروشیمی‌ها نیز با اقبال خریداران سهام برای جمع‌آوری سهم‌های اوره‌ساز روبروست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار