کد خبر: ۷۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
معاون برنامه‌ریزی ایدرو خبر داد؛
معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه مجمع این سازمان حمایت از نخبگان با تجاری سازی نتایج تحقیقات و نیز هوشمند‌سازی صنایع کشور را به عنوان رویکردهای جدید ایدرو اعلام کرد.
رویکردهای جدید ایدرو؛ حمایت از نخبگان و تجاری سازی تحقیقاتبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از ایدرونیوز ، محمدرضا عبداللهی گفت : در حال حاضر ایدرو ده طرح و پیمان در حوزه های صنایع نوین و فناوری اطلاعات با رقم ریالی دو هزار و هفتصد میلیارد و سرمایه گذاری ارزی ۴۰۰میلیون دلار در دست مشارکت و اجرا دارد.
محمدرضا عبدالهی گفت : با توجه به اینکه تجاری‌سازی نتایج تحقیقات نوآورانه نیازمند سرمایه‌گذاری و پذیرش ریسک هست ایدرو بعنوان سازمان توسعه‌ای این آمادگی را دارد تا با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان درزمینه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی فناوری‌ها و صنایع نوین در کشور سرمایه‌گذاری کند.
به گفته معاون برنامه‌ریزی ایدرو در این رویکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران علاوه بر نخبگان داخلی؛ حمایت از نیروی‌های انسانی نخبه خارج از کشور برای عملیاتی و تجاری ساختن دستاوردهای پژوهشی را به منظور توسعه درون زای اقتصادی با جدیت دنبال می‌کند.
وی افزود : امروزه گسترش فناوری‌های نو و صنایع نوین در دوره ظهور انقلاب صنعتی چهارم محورهای اصلی توسعه صنعتی جهانی محسوب می‌شود و ایدرو نیز رویکردهای جدید متناسب با تغییرات فضای کسب و کار جهانی از جمله هوشمندسازی و توانمند‌سازی صنایع برای ورود به موج انقلاب صنعتی چهارم و تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های حوزه فناوری نوین hightech) را برگزیده است.
به گفته عبداللهی در الگوی استاندارد وجهانی سازمان‌های توسعه‌ای درزمینه‌هایی که بخش خصوصی به دلیل مشکلات مالی، ریسک بالا یابازدهی دیر هنگام فعالیت نمی‌کند وارد شده و بسترسازی و توانمندسازی بنگاه‌ها را بر عهده می‌گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: